شناسه خبر : 11625

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای صحبتی درباره بیمه‌نامه تضمین کسب وکار نکرده‌اند

شرکت‌های بیمه‌ای صحبتی درباره بیمه‌نامه تضمین کسب وکار نکرده‌اند

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع قند ایران، اظهار کرد که رقابت در ارائه نرخ بین شرکت‌های بیمه‌ای در حدود۵ تا ۶ درصد تخفیف وجود دارد، آن هم برای پرتفوهای بزرگ و مجموعه‌هایی که بیش از یک هزار کارگر دارند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، علیرضا اشرف در گفت‌وگو با چابک آنلاین، گفت: شرکت های بیمه ای فعال در ایران تاکنون در خصوص بیمه نامه تضمین کسب و کار برای شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا، صحبتی نکرده اند اما در صورت وجود چنین بیمه ای نامه ای، دولت باید بخشی از هزینه های آن را تامین کند.

وی،گفت که برخی از شرکت های بیمه ای در پرداخت خسارت و نحوه پرداخت خسارت از دقت بالاتری برخوردار بوده و سریع تر در این زمینه عمل می کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع قند ایران در خصوص مشکلات بیمه ای اعضای انجمن صنایع قند ایران با سازمان تامین اجتماعی، گفت: میزان حق بیمه را دولت تعیین می کند اما منابع آن را نمی دهد و میزان افزایش مستمری نیز بسیار کم است.

اشرف، مدعی است که دولت با برقرار کردن بیمه برای بخش هایی خاص مانند بیمه زنان خانه دار، باعث می شود تامین اجتماعی نتواند به تعهدات قانونی خود عمل کند، چراکه دولت پرداخت های خود را انجام نمی دهد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع قند ایران ضمن اعلام اینکه 40 واحد از 44 واحد این صنف فعال هستند، افزود: هر کدام از این شرکت ها چند هزار نفر را تحت پوشش دارند در زمینه کارگر و کارفرما مانند اصناف دیگر مشکلاتی دارند.

 

ارسال نظر