شناسه خبر : 11612

برخی هنرمندان نتوانستند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند

برخی هنرمندان نتوانستند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که با اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری، سال ۹۹ فعالیت و سابقه هنرمندان استان محاسبه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پروانه حیدری افزود: با توجه به پرداخت نشدن تعهدات مالی به صندوق تامین اجتماعی، برخی هنرمندان نتوانستند طی سال‌های اخیر از خدمات بیمه و سوابق قعالیت خود بهره‌مند شوند و پوشش بیمه‌ای آنان در سال ۹۹ دنبال می‌شود.

وی گفت: مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در سایه تعامل صندوق روستایی و عشایری رفع شده است. حدود ۲۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان تاکنون در این بیمه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان تهران، مشکل این بیمه در مقایسه با صندوق هنرمندان تامین اجتماعی، بهره‌مند نبودن از دفترچه درمانی است.

صادرات ۹۳ میلیون دلاری صنایع‌دستی استان تهران

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هنرمند در یک‌هزار کارگاه فعال صنایع‌دستی استان محصولات نفیس هنری تولید می‌کنند. طی سال ۹۸، ۹۳ میلیون دلار از صنایع‌دستی استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ میلیون دلار رشد داشت.

حیدری اضافه کرد: بیشترین تولید صنایع‌دستی استان به آبگینه، سفال، سرامیک، زیورآلات، گلیم، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و چرم اختصاص دارد و مقصد بیشتر صادرات کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و عمان است.

راه دراز صنایع دستی ایران تا شکوفایی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران افزود: یکی از اهداف این نهاد ساخت بازارچه‌های محلی برای فروش صنایع‌دستی در سطح استان است. در زمان حاضر راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های فیروزکوه و شهرری در دست اقدام است.

حیدری اضافه کرد: در کنار راه‌اندازی این بازارچه‌ها می‌توان کارگاه‌های زنده آثار هنری را در معرض دید عموم قرار داد.

ارسال نظر