شرکت‌های بیمه‌ای حتی برای بازدید آسانسور وقت نمی‌گذارند!

شرکت‌های بیمه‌ای حتی برای بازدید آسانسور وقت نمی‌گذارند!

رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته افزود: برخلاف اظهار نظر مسوولان سازمان ملی استاندارد که ۹۰ درصد آسانسورهای کشور را فاقد استاندارد می دانند، باید گفت این آسانسورها «گواهی استاندارد» ندارند.

به گزارش چابک آنلاین، به گفته عباس ابریشمی، مشکل آن است که نمی توان مردم را برای دریافت همه ساله گواهی استاندارد مجبور کرد.

وی، یادآور شد:‌ در عین حال شرکت‌های بیمه‌ای نیز فقط به دنبال دریافت پول و عقد قرارداد هستند و حتی برای بازدید آسانسور نیز وقت نمی‌گذارند، در زمان بروز خسارت نیز دارا بودن گواهی استاندارد را شرط پرداخت خسارت قرار می دهند.

رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته، از راه اندازی سامانه «شناسا» تا دو ماه آینده خبر داد که قرار است مشخصات تعداد ۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور موجود کشور در مدت پنج سال در آن درج شود.

رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته گفت: در حالی که توان اجرایی تولید و راه‌اندازی سالیانه ۸۰ هزار دستگاه آسانسور در کشور وجود دارد، اکنون به دلیل رکود صنعت ساختمان و بیکاری واحدها، حدود ۲۵ هزار دستگاه در سال تولید داریم.

ابریشمی افزود:‌ سال ۹۲ بیشترین آمار تولید و نصب آسانسور در کشور با ۷۰ هزار دستگاه به ثبت رسید که ناشی از رونق ساخت واحدهای مسکن مهر بود، اما در سال های اخیر به حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

 

ارسال نظر