شناسه خبر : 11544

دولت امسال ۷۵درصد حق بیمه برنج را پرداخت می‌کند

دولت امسال ۷۵درصد حق بیمه برنج را پرداخت می‌کند

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: نخستین بار در سال زراعی جاری ، شالی کاران خوزستانی از بیمه یارانه‌ای دولت بهره‌مند شدند تا تولید برنج در خوزستان اقتصادی‌تر و به صرفه‌تر شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آلاله با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر مجاز شمردن کشت شالی در خوزستان همراه با ۲ استانی شمالی گیلان و مازندران اظهار داشت:با پوشش بیمه‌ای این محصول راهبردی هزینه‌های تولید آن کاهش خواهد یافت و انگیزه‌ کشاورزان خوزستانی برای تولید بیشتر افزایش می‌یابد.        

به گفته ویسال‌های گذشته کشاورزان شالی‌کار خوزستانی حق بیمه این محصول را به علت غیرمجاز بودن این کشت از سوی دولت ، به طور کامل پرداخت می‌کردند ضمن آنکه قادر نبودند از نهاده‌های کشاورزی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی بهره ببرند.

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با اشاره به شرایط جدید بیمه برنج در سال زراعی جاری و موافقت دولت با پرداخت یارانه بیمه این محصول افزود: دولت امسال ۷۵درصد حق بیمه برنج را در بخش هزینه‌های کشت و ۵۵درصد حق بیمه را در بخش "درآمدی" این محصول پرداخت خواهد کرد و سهم پرداختی کشاورزان شالی کار در این ۲ بخش به ترتیب به ۲۵ و ۴۵درصد خواهد رسید.     

آلاله از شالی کاران خوزستانی خواست نسبت به بیمه محصول خود حداکثر تا آخر تیرماه اقدام کنند.

کشت برنج به تازگی در برخی مناطق شمالی و جنوبی خوزستان از جمله شوشتر و شادگان شروع شده است.

بر اساس مصوبه شورای کشاورزی خوزستان که ۳۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد امسال ۱۳۰هزار هکتار شالی در خوزستان زیرکشت می‌رود.

پارسال به برکت بارش‌های بی سابقه بهاری و پرشدن ذخایر آب سدهای خوزستان ، حدود ۲۰۰هزار هکتار به کشت برنج اختصاص یافت و در نهایت ۵۵۰هزار تن برنج محلی و عنبر بو به ارزش ۵۰هزار میلیارد ریال تولید شد که در تاریخ کشاورزی خوزستان بی‌سابقه بود.

این حجم تولید برنج در خوزستان که نیاز ۱۳میلیون ایرانی به این محصول بود از سوی رییس جمهوری مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال وعمل آوری ۱۲۸ نوع محصول ، از نظر کمیت و تنوع تولید جایگاه نخست کشوری را دارد.

گندم ، جو ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، نیشکر ، گل ، محصولات جالیزی و صیفی ، خرما ، مرکبات ، برنج ، کنجد ، کلزا و چغندرقند از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان است.

ارسال نظر