اختصاصی چابک‌آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای نیاز به خروج از تکرار دارند/ شرکت‌های بیمه‌ای محصولات جدید ارائه نمی‌دهند

شرکت‌های بیمه‌ای نیاز به خروج از تکرار دارند/ شرکت‌های بیمه‌ای محصولات جدید ارائه نمی‌دهند

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران بیان کرد: صنعت بیمه کشور با وجود تعدد شرکت‌های بیمه‌ای درحالت تکرار قرار دارد و محصولات جدید مورد نیاز جامعه و صنایع که منجر به رشد تولید می‌شود را ارائه نمی‌دهد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مجتبی اسلامی" در گفت وگو با چابک آنلاین گفت: تعدد شرکت های بیمه ای همانند بانک ها زیاد شده اما خدمات ارزنده ای در حوزه تولید ارائه نمی دهند، شرکت های بیمه ای نیاز به خروج از حالت تکرار دارند.

وی با اشاره به نیازجامعه به طراحی محصولات خاص و جدید بیمه ای، اظهار کرد: شرکت های بیمه ای تنها محصولاتی را که شامل جامعه آماری گسترده ای می شود ارائه می دهند درصورتی که می توانند محصولات مختص هر تولید کننده یا صنفی را طراحی کرده و نیاز آنها را پوشش دهند.

دبیرانجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تصریح کرد: صنعت بیمه کشور به جای اینکه محصول جدیدی که منجر به رشد و رونق تولید شود را عرضه کند به دلیل اینکه دغدغه و نگرانی از آینده در جامعه افزایش یافته فقط به سمت یک بیمه نامه رفته است.

اسلامی، توضیح داد: صنعت بیمه می تواند با الگو برداری از شرکت های بیمه ای  کشورهای دیگر در حوزه صنعت، ایده گرفته و با بومی سازی، طرح های جدید در داخل پیاده سازی کند.

وی ضمن بیان اینکه درحال حاضر کارخانجات از بیمه نامه های آتش سوزی، حوادث و تکمیل درمان استفاده می کنند، افزود: پرسنل کارخانجات تحت پوشش بیمه نامه تکمیل درمان قراردارند ولی این نوع بیمه نامه در بین کارگران با استقبال کمی روبه رو است.

دبیرانجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، خاطرنشان کرد که،  شرکت های بیمه ای باید تعرفه های خود را برای یک خانوار کارگری معقول تر و دست یافتنی ترکرده تا تعداد افراد بیشتری را با حاشیه سود کمتر تحت پوشش بیمه خود قراردهند.

اسلامی معتقد است که اگر بیمه را به عنوان یک ضمانت به جای حسن انجام کار بتوان جا انداخت و جایگزین ضمانت نامه شود بسیار خوب است یعنی کارفرما به جای 10 درصد که به عنوان سپرده از قرارداد کم می کند، بیمه را در دوره تعهدات جایگزین کند، حجم قراردادهای بیمه ای بسیار بالا می رود.

ارسال نظر