شناسه خبر : 11414

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

پرونده‌های جعلی کشف شده درصنعت بیمه بسیارکم است / افزایش بازخرید بیمه‌نامه عمر فشاری به شرکت‌ها وارد نمی‌کند

پرونده‌های جعلی کشف شده درصنعت بیمه بسیارکم است / افزایش بازخرید بیمه‌نامه عمر فشاری به شرکت‌ها وارد نمی‌کند

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: کرونا تاکنون تاثیری برروی بازخرید بیمه‌نامه‌های عمر نداشته و ضرورت وجود بیمه‌نامه‌های عمر به دلیل شرایط موجود ،منجر به افزایش فروش آنها در این مدت شده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، محمد حیدری  در خصوص عدم گزارش آمار خسارت‌های جعلی توسط شرکت‌های بیمه‌ای در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: تعداد پرونده های جعلی  که کشف می شوند بسیار کم هستند و انتشار آنها تا زمانیکه به مرحله نهایی نرسیده اند منطقی نیست.

وی افزود: شرکت بیمه کارآفرین در سال 98 یک پرونده تقلبی داشت که هنوز نهایی نشده و در مسیر دادگاه است و تاکنون هیچ مرجعی از شرکت های بیمه ای  درخواست انتشار تعداد این پرونده ها را نکرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین با تاکید بر این نکته که  برای انتشار آمار پرونده های جعلی تاکنون هیچ درخواستی از شرکت های بیمه ای نشده است، اظهار کرد: اگر انتشار این آمار لازم باشد باید از طرف بیمه مرکزی پروتکلی طراحی و یک وحدت رویه حاکم شود و در حال حاضر افشای این موارد بر شرکت های بیمه ای تکلیف نشده است.

حیدری درخصوص افزایش بازخرید بیمه نامه های عمر در اثر شیوع ویروس کرونا توضیح داد: بیمه عمردوجهی است، یک وجه آن پوشش فوت به هرعلت است و از آنجایی که کرونا یک تهدید است خیلی از افراد به دلیل نگرانی برای آینده خانواده خود به سمت خرید این بیمه نامه می آیند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت بیمه کارآفرین با وجود آنکه پوشش هزینه های درمان کرونا را در بیمه نامه های عمر خود نداشتند اما داوطلبانه این پوشش را  به بیمه نامه های خود اضافه کردند.

مدیرعامل  شرکت بیمه کارآفرین با بیان اینکه در حال حاضر و باتوجه به شرایط موجود دونگاه درزمینه بیمه های عمر وجود دارد، گفت: یک دیدگاه این است که به علت وضعیت اقتصادی موجود اولین کار افراد باز خرید بیمه نامه های عمر است.

حیدری افزود :  در صورتی که افراد می توانند از محل اندوخته خود وام بگیرند یا برداشت از اندوخته انجام دهند که دیگر نیازی به بازخرید بیمه نامه های عمر خود ندارند و کرونا تاکنون تاثیری برروی بازخرید بیمه نامه های عمر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه دوم در مورد بیمه نامه های عمر در شرایط کنونی،  ضروت وجود آن در زندگی مردم است، تصریح کرد: ضرورت خرید بیمه نامه ها ی عمر در روند فروش آن تاثیر مثبت داشته  است.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین  اظهارکرد: در صورت افزایش بازخرید بیمه نامه های عمر به شرکت های بیمه ای فشار مالی وارد نمی شود زیرا شرکت ها منابع اندوخته را مستقل نگه می دارند و اندوخته اثر سود و زیانی بر روی صورت های مالی ندارد مگر اینکه شرکتی اندوخته خودرا در جایی سرمایه گذاری کرده باشد که خاصیت نقد شوندگی نداشته باشد.

حیدری ادامه داد: حدود 50 درصد اندوخته شرکت در سپرده های بانکی است که قابلیت نقد شوندگی بالایی دارد و شرکت های بیمه ای از این بابت دغدغه ای ندارند.

وی افزود: هدف از جدا سازی حساب ها و سرمایه گذاری مستقل  که توسط بیمه مرکزی تکلیف شده برای اتفاق های این چنینی بوده  که در صورت رخ دادن اتفاق های ناگهانی، شرکت های بیمه ای دچار مشکل نشوند.

ارسال نظر