شناسه خبر : 11384

دامپروران منتظرند بیمه‌ها به صورت رایگان پلاک‌گذاری دام را انجام دهند

دامپروران منتظرند بیمه‌ها به صورت رایگان پلاک‌گذاری دام را انجام دهند

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: در پی شیوع کرونا پس از یک ماه به طور مجدد پلاک‌گذاری دام در حال اجراست اما به کندی انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «سعید سلطانی سروستانی»، با بیان اینکه حدود پنج میلیون راس دام سبک و سنگین پلاک‌گذاری شده‌اند، افزود: طبق آمارها جمعیت دامی کشور حدود ۸۰ میلیون راس دام سبک و سنگین است که طبق آمارها حدود هشت میلیون راس دام سنگین و مابقی دام سبک هستند.

وی ادامه داد: تاکنون تنها ۶ درصد از این جمعیت هویت‌دار شده است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با بیان اینکه پرداخت هزینه‌های پلاک‌گذاری توسط دامداران این طرح  را با مشکل روبرو کرده است، اظهار داشت: با وجود اینکه در بحث بیمه‌گذاری باید دام‌ها هویت‌دار باشند، دامداران و دامپروران منتظرند تا بیمه به صورت رایگان عملیات پلاک گذاری را انجام دهد؛ همین امر باعث شده این طرح با کندی اجرا شود.

 مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران خاطر نشان کرد: در ابتدای طرح هویت‌دار کردن دام‌های کشور قرار شد دامداران در صورت اجرای پلاک‌گذاری و  بیمه، از اتحادیه علوفه دامی دریافت کنند اما پس از مدت کوتاهی با عرضه مستقیم علوفه در بازار دیگر اتحادیه اهرمی برای اجباری شدن طرح پلاک‌گذاری دام‌ها ندارد.

سلطانی بر این باور است که پلاک‌کوبی و هویت‌دار شدن دام  موجب می‌شود علاوه بر جلوگیری قاچاق دام از کشور، دامداران و دامپروران از خدمات دامپزشکی، بیمه‌ای تسهیلات بانکی بهره گیرند.

 

ارسال نظر