شناسه خبر : 11378

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

طلب صندوق بیمه عشایر ازدولت از مرز ۴ هزار میلیارد گذشت/ برای انتقال سوابق روستائیان به تامین اجتماعی راهکار جدید پیدا شد

طلب صندوق بیمه عشایر ازدولت از مرز  ۴ هزار میلیارد گذشت/ برای انتقال سوابق روستائیان به تامین اجتماعی راهکار جدید پیدا شد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: انتقال سوابق بیمه‌ای اشخاص از صندوق عشایر به سازمان تامین اجتماعی با وقفه روبه‌رو شده که با برنامه ریزی‌های انجام شده امید می‌رود که این مشکل در سالجاری برطرف شود.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، "علی شیرکانی" در خصوص برنامه های خود برای توسعه دایره بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درگفت و گو با چابک آنلاین،  گفت: بالغ بر ۷۲ برنامه برای سال جاری در واحدها و بخش های مختلف  برای  جذب بیشتر روستاییان و عشایر به این صندوق تعریف شده است.

به گفته وی، تمام تلاش این صندوق بر این موضوع متمرکز بوده که علاوه بر برنامه های تبلیغاتی خاص که شناخت جامعه را نسبت به این صندوق بیشتر خواهد کرد، هماهنگی های بیشتر ارکان دولت با یکدیگر به ویژه بیمه سلامت ایرانیان، استانداری ها و فرمانداریها با صندوق عشایر است که بتوان اطلاع رسانی بهتر و دقیق تری برای استفاده مردم از مزایای بیمه روستاییان و عشایر داشت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه این صندوق به بیشتر اهداف خود در سال گذشته دست یافته، اظهار کرد: در مسائل اقتصادی بسیار بیشتر از هدف گذاری که انجام داده بودیم پیشرفت داشتیم و در بخش بیمه گزاران حرکت بسیار خوبی را شروع کرده بودیم که با شیوع ویروس کرونا در ماه آخر افت کردیم.

شیرکانی، با اشاره به رشد دو برابری جذب بیمه شده فعال در سال 98 نسبت به سال 97، افزود: صندوق بیمه عشایردر سال 98 بیشترین رشد جذب بیمه شده فعال را درده سال اخیر داشته است.

وی، با بیان اینکه صورت های مالی سال 98 این صندوق درحال حسابرسی است، برآورد کرد که میزان طلب صندوق عشایر از دولت،  حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: دولت در سال های اخیر معمولا از آن تعهداتی که نسبت به صندوق داشته عقب تر بوده  اما ارائه خدمات به این صندوق یکی از اولویت های دولت است .                                                                                                                

به گفته وی، بیشترین رشد بودجه بین نهادهای دولتی با ساختار اجتماعی،  در سالجاری متعلق به صندوق عشایر بوده که این نشان دهنده این بوده که نظر دولت برگسترش و توسعه این صندوق است.

شیرکانی درخصوص توقف انتقال سابقه عشایر و روستائیان به بیمه تامین اجتماعی، گفت: از سمت صندوق عشایر برای انتقال این سوابق هیچگونه مشکلی وجود ندارد اما سازمان تامین اجتماعی براساس اینکه در برنامه ششم توسعه در مورد انتقال سوابق یک سکوت وجود دارد اینگونه تفسیر کرده که طبق نظر قانونگذار ،شرایط انتقال سوابق درحال حاضر موجود نیست.

وی خاطر نشان کرد: در انتقال سوابق ، وقفه ای ایجاد شده اما راهکاری پیدا شده و با اصلاح آیین نامه ای که توسط دولت باید صورت بگیرد تا اندازه ای امیدوار به حل این مشکل هستیم.

  مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه رفع این مشکل در توسعه بیمه روستایی بسیار موثر است، گفت: بسیاری از روستاییان علاقه مند به حضور در صندوق با سن پایین تر هستند که اگر جایی مشغول به کار شدند بتوانند سوابق خود را به صندوق جدید منتقل کنند و این حقی است که باید برای افراد ایجاد شود.

شیرکانی، سن افراد واجد شرایط برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان را بین ۱۸ تا ۵۰ سال عنوان کرد.

ارسال نظر