اختصاصی چابک آنلاین

حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث برای نمایندگان مفید است

حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث برای نمایندگان مفید است

رئیس انجمن صنفی نمایندگان تهران شرکت بیمه ایران، معتقد است که همه شرکت‌های بیمه‌ای، زیرساخت‌ لازم برای فروش الکترونیکی بیمه نامه‌ها را ندارند وبه همین دلیل حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث سبب می‌شود که بیمه‌گذاران ثالث به سمت آن دسته از شرکت‌های بیمه‌ای که این زیرساخت‌ها را دارند سرازیر شوند.

چابک آنلاین،  زهرا نامداری، به تازگی ، بیمه مرکزی اعلام کرده که تصمیم به ارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه نامه مذکور نبوده و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد.

رامین جهانگیر درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، اذعان داشت که نمی‌توان جلوی پیشرفت تکنولوژی را در صنعت بیمه  گرفت و افزود: موافق حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث است  اما با در نظر گرفتن یک سری شرایط خاص چراکه اگر به روش درست انجام شود نه تنها حذف فیزیکی بیمه نامه بد نیست بلکه برای نمایندگان مفید هم هست.

به گفته وی، ارائه خدمات بیمه‌ای کاری تخصصی همراه با یکسال تعهد است و ممکن است در طول سال بسیاری از شرایط (انتقال خودرو،  تغییر شماره شاسی، بالابردن تعهد...) در یک بیمه نامه تغییر کنند بنابراین نیاز به کاربر تخصصی برای آن است.

رئیس انجمن صنفی نمایندگان تهران شرکت بیمه ایران، بیان کرد: قبل از اجرای هر طرح باید ریل گذاری‌های لازم انجام شده و زیرساخت آن فراهم شود.

به اعتقاد جهانگیر، بخش مهم نقدینگی شرکت‌های بیمه‌ای به ورودی فروش بیمه نامه شخص ثالث مربوط است.

وی گفت: آیین نامه 75 شورایعالی بیمه می‌گوید که شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند که زیرساخت فروش الکترونیکی توسط نمایندگان را در شرکت خود به وجود آورند، آیا همه شرکت‌های بیمه‌ای این کار را انجام داده اند؟

جهانگیراضافه کرد:مهمترین مساله درحذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث ریل گذاری درست وتامین منافع همه ذینفعان صنعت بیمه است تا هم صدور آن آسان باشد و هم بیمه گذار با مشکل روبرو نشود.

ارسال نظر