شناسه خبر : 1137

مدیرکل بیمه سلامت همدان:

بالغ بر نیمی از مردم همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

بالغ بر نیمی از مردم همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

سعید فرجی گفت: ۶۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفری استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سعید فرجی گفت: یک میلیون و 55 هزار نفر از جمعیت همدان در چهار بخش کارکنان دولت، روستاییان، همگانی و اقشار زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی خاطر نشان کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی از سال 92 شکل گرفت و در سال های نخست اجرای این طرح تا سال 95 تعداد بیمهشدگان به بیشترین میزان خود رسید.
مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: شمار بیمه شدگان صندوق در چهار بخش کارکنان دولت، روستاییان، همگانی و سایر اقشار در پایان سال 95 یک میلیون و 175 هزار تن ثبت شده است.
فرجی با بیان اینکه طبق قانون در حال حاضر بیشتر روستاییان به واسطه سکونت در روستا، بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای زیر پوششبیمه سلامت قرار دارند افزود: طبق آخرین آمار تا پایان سال گذشته بیش از 642 هزار تن از جمعیت حدود 700 هزار نفری روستاییان این استان زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند.
وی علت پایین بودن شمار بیمه شدگان روستایی نسبت به جمعیت روستاها را زیر پوشش سایر بیمه ها قرار گرفتن برخی از آنها عنوان کرد و یادآوری کرد: شماری از ساکنان روستا نیز از سال 84 زیر پوشش بیمه بودند و کارت بستری سپس دفترچه درمانی در اختیار آنها قرار گرفته بود.
مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: بخش دیگری از افراد زیر پوشش بیمه سلامت، کارکنان دولت هستند که در استان همدان 130 هزار تن از این افراد زیر پوشش هستند.
فرجی ادامه داد: شمار کارکنان بیمه شده رفته رفته رو به کاهش است که علت آن کاهش استخدامی های جدید و تعداد فرزندان این طیف از خانواده ها است.
وی اظهار داشت: بیمه شدگان اقشار نیز شامل خانواده شهدا، دانشجویان، طلاب و گروه های مخلتف است و تا پایان سال گذشته آمار آنها به 59 هزار تن رسیده است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت که بیمه سلامت در زیر مجموعه آن قرار دارد، میزان هزینه پرداختی از جیب مردم تا حد قابل توجهی کاهش یافت.
فرجی افزود: همچنین ارجاع خانواده بیمار برای خرید ملزومات درمان حذف شد چراکه طبق طرح تحول سلامت باید تمامی لوازم مورد نیاز برای درمان بیمار از سوی بیمارستان تامین شود.

 

ارسال نظر