بیشتر بخش‌های خسارت دیده از توفان آمل بیمه نبودند

بیشتر بخش‌های خسارت دیده از توفان آمل بیمه نبودند

فرماندار آمل گفت : بر اساس برآورد نهایی ، توفان شنبه شب هفته جاری حدود ۱۱۰ میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و تولیدی و تاسیسات برق در این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش چابک آنلاین، سید جعفر رسولی با بیان اینکه توفان در همه بخش های شهرستان آمل خسارت در پی داشت ، افزود : بیشترین خسارت در بخش مرمزی و دابو دشت اتفاق افتاد.

وی آمار واحدهای مسکونی خسارت دیده از توفان را ١٥٣ واحد اعلام کرد و گفت: خسارت در این بخش بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

فرماندار آمل  خسارت وارده به دیوارهای خانه های مسکونی را هم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود : خسارت در بخش کشاورزی حدود ١٦میلیارد ریال بود و باغات کیوی و مرکبات نیز در سطح ٢١٠ هکتار آسیب دیدند.

وی همچنین به تخریب ۱١هکتار فضای گلخانه‌ای که پوشش پلاستیکی داشتند با خسارت بیش از ۷۵ درصدی اشاره کرد و گفت: خسارت در این بخش نیز حدود ٢٠ میلیارد بوده است.

رسولی افزود: ۶۰ هکتار مزارع کلزا که در مرحله برداشت محصول بود نیز حدود ٢ میلیارد ریال خسارت دید.

وی همچنین به آسیب بخش دامداری و مرغداری نیز اشاره کرد و گفت : در این بخش نیز سه میلیارد و ٦٠٠ میلیون ریال خسارت وارد شد.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه بخش تأسیسات برق شهرستان نیز در پی تندباد شدید  بالغ بر چهار میلیاردو ٦٠٠ میلیون ریال خسارت دیده است ، گفت: متأسفانه به علت قطعی برق که ناشی از پاره شدن سیم‌ها و سقوط ترانس‌های برق و افتادن درخت‌ها بر روی تأسیسات برقی بوده قطعی برق چندین ساعته را در برخی مناطق داشتیم.

رسولی با بیان اینکه بیشتر  بخش های خسارت دیده بیمه نبودند ، افزود: متاسفانه فرهنگ بیمه در کشور ما جا نیفتاده است و برای جبران این خسارت ها تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است که به محض ابلاغ آن ، افراد خسارت دیده به بانک ها معرفی خواهند شد.

وزش باد شدید و توفان که اواخر شنبه شب مازندران را در نوردید در برخی از ایستگاه‌های هواشناسی به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

ارسال نظر