شناسه خبر : 11285

اختصاصی چابک‌آنلاین

کرونا ۲۰۳ میلیارد دلار به بیمه‌گران بزرگ دنیا ضرر زد/ کمر غول‌های بیمه‌ای در حال شکستن است

کرونا ۲۰۳ میلیارد دلار به بیمه‌گران بزرگ دنیا ضرر زد/ کمر غول‌های بیمه‌ای در حال شکستن است

شرکت بیمه لویدز (Lloyd’s) ضررهای ناشی از شیوع کروناویروس را بر صنعت بیمه غیر عمر در سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۱۰۷ میلیارد دلار تخمین زد.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، بازار بیمه ای و بیمه اتکایی بریتانیا پیش بینی کرده است که مطالبات مربوط به بیمه های املاک و تلفات این کشور نیز تا پایان سال جاری به رقم 4.3 میلیارد دلار برسد.

این شرکت بریتانیایی اعلام کرده است که خسارات ناشی از کروناویروس تاکنون عظیم ترین ضرری بوده که به شرکت های بیمه ای کل دنیا وارد شده است.

علاوه بر این، محتمل است که پرتفوی سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای یک سقوط 96 میلیارد دلاری را تجربه کند که این سقوط، به صورت کلی ضرری بالغ بر 203 میلیارد دلار برای این صنعت به همراه می آورد.

جان نیل، مدیرعامل لویدز گفت که اگر هر نوع از قرنطینگی به سه ماهه دوم امتداد یابد، می تواند به رقم ضرر 4.3 میلیارد دلاری پیش بینی شده، حدودا یک تا دومیلیارد دلار بیفزاید.

وی همچنین بیان کرد که تمام هزینه ای که شیوع این ویروس بر دوش صنعت می گذارد را تا یک یا دو سال آینده می توان اعلام کرد.

علاوه بر این پیش بینی ها، لویدز چند پیشنهاد برای جبران و ترمیم خسارت های وارده از این پاندمی، ارائه داده است که یکی از آن ها بیمه اتکایی است.

بیمه اتکایی فرایندی است که بیمه گران موافقت می کنند که بخش هایی از پرتفوی ریسک خود را به شرکت های دیگر انتقال دهند تا از این طریق احتمال پرداخت حجم عظیمی از مطالبات را پایین بیاورند.

به عبارتی می توان گفت که شرکت های بیمه ای ریسک خود را تقسیم می کنند.

نیل اظهارد داشت: اقدامی که ما بیمه گران برای مدیریت موج دوم این پاندمی انجام می دهیم، بیمه کردن آزمایشات بالینی برای کشف واکسن کروناویروس است.

وی افزود: درحال حاضر بالغ بر 70 آزمایش مختلف در این عرصه در حال انجام گرفتن است.

ارسال نظر