شناسه خبر : 1127

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور:

روستاها دربرابر تنش های اقتصادی وتحریم‌ها بیشترین آسیب را می بینند

روستاها دربرابر تنش های اقتصادی وتحریم‌ها بیشترین آسیب را می بینند

محمدرضا واعظ مهدوی گفت: مطالعات نشان داده اند که روستاها در برابر تنش های اقتصادی و تحریم‌ها بیشترین آسیب‌پذیری را دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا واعظ مهدوی سه شنبه در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که به میزبانی شهرستان کلیبر برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا به بهانه عدم دست‌یابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده که شاید در گذشته‌ای نه‌چندان دور بهانه صرفاً انرژی هسته‌ای بود ولی حال به‌صراحت می‌گویند هدف شان براندازی نظام است.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه دشمن هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی، سرنگونی انقلاب و جدایی اسلام از ایران را دنبال می‌کند، افزود: ما ملت ایران عزم و اراده داریم تا هدف آمریکایی‌ها را از براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شکست بینجامیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور ادامه داد: بنا بر اذعان مجری طراحی تحریم‌های آمریکا در دولت اوباما آن‌ها ۲۴ ساعته برای تحریم ایران و بستن منفذها برای دور زدن تحریم‌ها توسط ایران فعالیت می‌کردند، حال ما از خودمآن‌که در قبال مردم مسئول هستیم سؤال کنیم که چه اندازه فعالیت می‌کنیم؟

وی اضافه کرد: اگر توجه داشته باشیم کالاها و خودروهای لوکس شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود چون آن‌ها قصد دارند تا با این روش منابع ارزی که در کشور داریم از دست ما خارج کنند و از طرفی هم چون همه نمی‌توانند از کالاها و خودروهای لوکس استفاده کنند و عده‌ای این توان را دارند ناخودآگاه فاصله طبقاتی در ایران به فراتر از حد تصور می‌رسد و آن‌ها به این روش از تحریم‌ها می‌گویند هنر است.

درآمد روستائیان آذربایجان شرقی نسبت به شهرنشینان ۱۲درصد رشد داشت

واعظ مهدوی بابیان اینکه دشمن از هر تلاشی برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دولت دریغ نمی‌کند، گفت: اگر امروز اعتراضی در کشور می‌بینیم ملت ایران را خوشنود نمی‌کند و فقط دشمنان را شاد می‌سازد چون مردم نمی خواهند پای دشمنان به میان آید.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور یادآور شد: برای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن می‌بایست ابتدا باور کنیم که جنگ شروع‌شده و سپس خودمان را برای این جنگ نابرابر آماده کنیم در حالی که در شرایط جنگ توقعات را بالا نمی‌برند به اختلافات دامن نمی زنند لذا در این شرایط اتحاد و همدلی را نیاز داریم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید در کشور با نابرابری‌ها مقابله کنیم، گفت: یکی از نابرابری‌ها در کشور درروستاهاست به‌طوری که متأسفانه درآمد روستائیان بر اساس آمار رسمی تنها ۵۵ درصد جمعیت شهری است و این آسب پذیری روستائیان را نشان می‌دهد.

واعظ مهدوی اضافه کرد: در استان آذربایجان‌شرقی درآمد روستائیان نسبت به شهرنشینان ۱۲ درصد رشد داشته است در حالی که درآمد روستاها ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه مطالعات نشان داده اند که روستاها در برابر تنش های اقتصادی و تحریم‌ها بیشترین آسیب‌پذیری خاموشی را دارند، گفت: در شهرها اگر مشکلی باشد اعتراض‌ها گوش فلک را کر می‌کند اما در روستاها به تنش های اقتصادی و سایر موضوعات دیگر واکنشی نشان نمی‌دهند این مهم ایجاب می‌کند تا مسئولان به صدای روستائیان گوش فرا دهند.

تشکیل ستادهای توسعه بیمه روستایی در استان‌های کشور

 وی ابراز داشت: به دلیل اینکه در بیمه روستایی کارفرمایی وجود ندارد بیمه روستایی در کل دنیا با مشکلات متعددی روبرو است و در عین حال بیمه روستایی به لحاظ این‌که حداقل‌ها تامین می‌کند نمی‌تواند رفاه روستائیان را تامین کند و زمانی می‌توان رفاه روستائیان تامین کرد که بیمه تکمیلی راه‌اندازی شود.

واعظ مهدوی با ابراز خرسندی از تشکیل ستادهای توسعه بیمه روستایی در استان‌های کشور، افزود: تشکیل ستادهای توسعه بیمه روستایی زمینه افزایش پوشش بیمه ای برای قشر تولیدکننده و کم توقع و کم‌هزینه کشور که عمدتاً روستائیان و عشایر هستند را فراهم می‌سازد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور به لزوم برقراری عدالت در بیمه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا عدالت جمهوری اسلامی شامل حال همه باشد و در این راستا در تلاش هستیم که تا پایان برنامه شم توسعه کشور حداقل عضوی از هر خانواده تحت پوشش بیمه روستایی قرار گیرد.

 

ارسال نظر