شناسه خبر : 1125

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اجرای بیمه اجتماعی کارآمد بخشی ازچالش های روستایی را برطرف می کند

اجرای بیمه اجتماعی کارآمد بخشی ازچالش های روستایی را برطرف می کند

محمدعلی آل هاشم گفت: با اجرای نظام بیمه اجتماعی کارآمد در جامعه روستایی می‌توان بخشی از چالش های محیط روستایی را برطرف کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سید محمدعلی آل هاشم سه شنبه در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که به میزبانی شهرستان کلیبر برگزار شد، اظهار داشت: امنیت یکی از نیازهای ضروری و ضروریات فردی، گروهی و جامعه است و ادامه حیات و بقای جامعه بدون امنیت میسر نمی‌شود.

وی، بیمه را یکی از دستاوردهای ارزشمند بشر در جهت امنیت اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد، افزود: بیمه امنیت آور است، بیمه نگرانی‌ها را در برابر زیان‌های ناشی از حوادث کاهش می‌دهد و سطوح خرد و کلان با حمایت از افراد جامعه و مجموعه‌های مختلف و بستر لازم را برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه توسعه بیمه بسیاری از نیازهای بشر را پاسخ می‌گوید، ادامه داد: دولت‌ها به تضمین حداقل نیازهای فردی اقدام کنند، کاهش سطح کیفی زندگی روستایی نسبت به جامعه شهری و عمیق‌تر شدن شکاف بین سکونتگاه‌های روستایی و شهری، خروج جمعیت فعال از بخش روستایی و مهاجرت به بخش شهری و حاشیه شهرها و رهاشدن منابع محدود آب و خاک در کشور از جمله چالش های محیط روستایی است.

آل هاشم اضافه کرد: با اجرای نظام بیمه اجتماعی کارآمد در جامعه روستایی می‌تواند بخشی از چالش های محیط روستایی را برطرف کند که از این رهگذر جمعیت فعال و کیفیت زندگی را نیز بهبود بخشید.

تولید ۲۰ درصد پروتئین آذربایجان‌شرقی توسط عشایر

وی با تأکید بر اینکه هدف تشکیل بیمه های اجتماعی حمایت و تامین در برابر برخی شکل های ناامنی در محیط‌های تولیدی روستایی و عشایری است، گفت: بیمه های اجتماعی و اجباری که ناشی از قانون نامیده می‌شود بیشتر در مورد کارگران و طبقات کم‌درآمد جامعه کاربرد دارد در حالی که روستائیان و عشایر عمده تولید در کشور را انجام می‌دهند ولی کمتر از سایرین به فکر آینده و معیشت خود هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیمه های اجتماعی نوعی تامین اجتماعی به شمار می‌رود، با توجه به اهمیت کشاورزی در بخش اقتصاد جامعه، بیمه های اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر نه تنها یکی از ضروریات نیاز امروز است بلکه به ایجاد اقتصاد مبتنی بر بازار سالم و اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک شایانی کند.

آل هاشم ابراز داشت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد هنوز با آن خواسته و انتظارات و موفقیت‌هایی که بیمه می‌تواند فراهم سازد فاصله زیادی داریم و کسب موفقیت‌ها در گرو توسعه و اشاعه فرهنگ بیمه در جامعه و توجه ویژه نظام به این مقوله خواهد بود.

وی خطاب به مسئولانی که با کشاورزان، روستائیان و عشایر در ارتباط هستند گفت: انتظار داریم نسبت به بهبود و ارتقاء وضعیت زندگی و کار کشاورزان، روستائیان و عشایر که نقش موثری در تولید کشور دارند اهتمام بورزید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌بایست از کشاورزان، روستائیان و عشایر بیش از این ها حمایت کنند، بیان داشت: مجلسی‌ها می‌توانند با تصویب قوانینی به نفع کشاورزان، روستائیان و عشایر، دولت را در این زمینه یاری کنند و در مقطعی که مقام معظم رهبری راهبرد اقتصاد مقاومتی را برای کشور معین کرده اند مناسب ترین و موثرترین اقدام مسئولین حمایت از عناصر تولیدکننده از جمله کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

آل هاشم با اشاره به تولید ۲۰ درصد پروتئین آذربایجان‌شرقی توسط عشایر، گفت: امیدواریم روز به روز شاهد ارتقاء سطح زندگی و معیشتی کشاورزان، روستائیان و عشایر در منطقه ارسباران و کشور باشیم.

 

ارسال نظر