اختصاصی چابک‌آنلاین

حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث منجربه بیکاری نمایندگان می‌شود!

حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث منجربه بیکاری نمایندگان می‌شود!

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی نمایندگان شرکت بیمه دانا بیان کرد: با اجرایی شدن حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث، نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای که ۷۰ درصد درآمد آنها ازطریق صدور بیمه‌نامه اتومبیل است با کم کاری و درنهایت بیکاری مواجه می‌شوند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، عباس رجبی در گفت و گو با چابک آنلاین در خصوص حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث ازاول خرداد ماه سالجاری، گفت: حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث تاثیر مثبتی ندارد زیرا زیرساخت های لازم بابت این موضوع مهیا نشده است.

وی، با اشاره به جمعیت 60 تا 70 هزار نفری شبکه فروش صنعت بیمه اظهارکرد: در حدود 70درصد درآمد نمایندگان به دلیل صدوربیمه نامه اتومبیل است و  حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث در راستای فعالسازی استارت آپ ها و کارگزارن برخط است که دو مشکل صدور و چاپ بیمه نامه و ارسال آن را داشتند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی نمایندگان شرکت بیمه دانا، تصریح کرد: با در دستور کار قرارگرفتن حذف فیزیکی بیمه نامه دیگر نیازی به دریافت مدارک نیست  و طبق هماهنگی های انجام شده با راهنمایی و رانندگی بیمه نامه جدید، نیازی به چاپ ندارد یعنی بیمه نامه با تاریخ شروع و انقضاء در سیستم ثبت می شود و با دادن یک کد پیگیری به بیمه گزار تمام اطلاعات وی ثبت شده و با کنترل کدملی اشخاص تمام اطلاعات روی سیستم مشاهده می شود.

رجبی ادامه داد: با اجرایی شدن این بخش نامه در مرحله اول یک ریزش حداقل 10 تا 20درصدی وجود خواهد داشت تا جامعه این طرح را بپذیرد و به مرور زمان، حذف صدور مستقیم توسط شبکه فروش اتفاق می افتد که منجر به کم کاری و در نهایت بیکاری بسیاری از نمایندگانی می شود که براساس صدور بیمه نامه های اتومبیل ارتزاق می کنند.

وی درخصوص بخش نامه بیمه مرکزی در راستای تصمیمات کرونایی و تمدید بیمه نامه شخص ثالث افراد تا 15 اردیبهشت ماه سالجاری، گفت: شرکت های بیمه ای به علت مبهم بودن بخشنامه بیمه مرکزی حتما دچار ضرر و زیان هایی شده اند زیرا شفاف سازی لازم در این مورد برای جامعه هدف  انجام نشد.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی نمایندگان شرکت بیمه دانا افزود: در این بخشنامه فقط اعلام شد که بیمه نامه ها تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شوند اما با توجه به مشکلات پیش آمده برای صنعت بیمه و خسارت انباشتی که ایجاد شد بیمه مرکزی در بخش نامه ای مجدد شرکت های بیمه ای را موظف کرد در صورتیکه تاریخ انقضا بیمه نامه در محدوده زمانی بخش نامه باشد یک بیمه نامه کوتاه مدت تا 15 اردیبهشت برای افراد تعریف شود.

رجبی توضیح داد: بیمه نامه ها از 15 اردیبهشت ماه مجدد برای افراد تمدید می شد در این فاصله زمانی، شبکه فروش هم در بخش حق بیمه و هم خسارت با مشکل مواجه شد زیرا عدم دریافت حق بیمه برای شرکت های بیمه ای بار مالی ایجاد کرد

به گفته وی، در بخش خسارت هم زمانیکه بیمه نامه ای وجود نداشته باشد ، شرکت بیمه ای محلی برای تعریف خسارت نداشته زیرا براساس آیین نامه ، بیمه نامه زمانی جاری است که بابت آن حق بیمه دریافت شده باشد در نتیجه این بخش نامه هم برای بیمه گر و هم بیمه گزار مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

  • پروانه پیرنیا

    باسلام
    حذف فیزیکی بیمه ثالث باعث قطع ارتباط مانماینده ها با بیمه گذاران میشه
    وکم کم‌کلا بقیه بیمه ها راهم از دست میدیم

  • زهرا احمدیان -بیمه ایران

    سلام مخالف حذف فیزیکی بیمه نامه هستم.

  • ناشناس

    در نهایت منجر به بیکاری کل نمایندگیها میشه و جمعیت بیکار بیشتر
    و عملا برای بیمه گذارها هم ضرر در پیش داره

ارسال نظر