شناسه خبر : 11211

نمی‌توان با افزایش غیرمنطقی مستمری‌ها، تعادل منابع و مصارف صندوق عشایر را بر هم زد

نمی‌توان با افزایش غیرمنطقی مستمری‌ها، تعادل منابع و مصارف صندوق عشایر را بر هم زد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: مستمری پرداختی به روستاییان و عشایر با توجه به حق بیمه ای است که ماهیانه پرداخت می کنند و حکم کمک هزینه برای بیمه شدگان را دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی شیرکانی در مورد پرداخت مستمری به جامعه هدف گفت: مستمری‌ها هر ساله بر اساس نرخ تورم، به پیشنهاد صندوق و تصویب نهادهای مربوطه افزایش پیدا می‌کند؛ اما باید یک نکته بسیار مهم را در نظر بگیریم. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از دسته صندوق‌های خرد است. این صندوق‌ها در ادبیات رفاه و تأمین اجتماعی دنیا، با هدف جمع‌آوری پس‌اندازهای کوچک روستاییان، ایجاد ارزش افزوده بر روی این منابع و ارائه خدماتی ویژه مانند مشارکت در تأمین آتیه بیمه‌شدگان خود به وجود آمده‌اند.

وی ادامه داد: مستمری پرداختی صندوق، به نوعی حکم کمک‌هزینه را برای مستمری‌بگیران دارد و طبیعتاً نمی‌توان مستمری ماهیانه صندوق را با مستمری ماهیانه تأمین اجتماعی مقایسه کرد، همانطور که حق بیمه‌ای که ما از بیمه‌شدگان خود می‌گیریم نیز قابل مقایسه با حق بیمه ماهیانه تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان اختیاری خود نیست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تاکید کرد: حق بیمه ماهیانه ما حداکثر ۷۰ هزار تومان است بنابراین، مستمری‌ای که صندوق به بیمه‌شدگان خود می‌پردازد نیز کمتر از مستمری ماهیانه تأمین‌اجتماعی است.

شیرکانی به نکته مهم، پایداری و تعادل صندوق‌ها اشاره کرد و گفت: نمی‌توان با افزایش غیرمنطقی مستمری‌ها، تعادل منابع و مصارف صندوق را بر هم زد و این نهاد جوان و خوش آتیه را به سرنوشت سایر صندوق‌های بیمه‌ای دچار کرد.

 
 

 

ارسال نظر