بیشتر خسارت‌های تقلبی بیمه‌ها درخسارت‌های جرحی ثالث است

بیشتر خسارت‌های تقلبی بیمه‌ها درخسارت‌های جرحی ثالث است

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، بیشتر خسارت‌های تقلبی صنعت بیمه را مربوط به خسارت‌های جرحی شخص ثالث دانست وافزود: خسارت‌های تقلبی دربخش مالی و بدنه هم وجود دارد اما نسبت به خسارت‌های جرحی ناچیز است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، یونس مظلومی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت که" شرکت‌های بیمه‌ای در صورت متوجه شدن تقلبی بودن یک خسارت آن را پرداخت نمی‌کنند و درصد خسارت ‌های تقلبی که پرداخت شده و بعد شرکت بیمه‌ای متوجه آن شود، بسیار پایین است."

وی،در پاسخ به این پرسش که "چرا شرکت‌های بیمه ای آماری از خسارت‌های تقلبی کشف شده خود اعلام نمی‌کنند؟" گفت: شاید یک دلیل این باشد که شرکت بیمه‌گر باید قبل از اعلام، از نظر قانونی تقلبی بودن یک خسارت را اثبات کرده باشد؛ زیرا گاهی می‌دانیم که یک خسارت تقلبی است اما تا زمانیکه نتوانیم آن را ثابت کنیم نمی‌توان اعلام کرد زیرا در صورت اعلام آن فرد می‌تواند اعاده حیثیت کند.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با تاکید براینکه " شرکت‌های بیمه‌ای خسارت‌های تقلبی خود را به بیمه مرکزی اعلام می‌کنند،" ادامه داد: بیمه مرکزی در قالب نامه‌های محرمانه نام افرادی که اقدام به دریافت خسارت‌های جعلی از بیمه ها می‌کنند را به سایر شرکت های بیمه‌ای اعلام می‌کند و شرکت‌ها هم چک می‌کنند که آیا آن فرد از آنها هم دریافت خسارتی داشته یا خیر‌.؟

مظلومی "بیشتر خسارت‌های تقلبی را مربوط به خسارت های شخص ثالث به خصوص جرحی دانست چرا که اگر فردی موفق به دریافت خسارت تقلبی در این بخش شود عددهای بزرگی را شامل می‌شود."

وی، تعداد خسارت‌های جعلی کشف شده در شرکت بیمه تعاون را پایین عنوان کرد" و توضیح داد: از بین پرونده‌ها، از تقلبی بودن بعضی از آنها مطمئن شدیم که علیه آنها شکایت کرده ایم و تا زمانی که رای قطعی دادگاه در رابطه با آنها اعلام نشود، نمی‌توان  جزئیات آن را اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با تایید این نکته که پس از فروکش کردن کرونا مراجعه مردم به مراکز درمانی افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر افرادی هستند که نیاز به اقدامات درمانی مانند جراحی و یا دندانپزشکی دارند، اما در دو ماه اخیر از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده‌اند و چه بسا با تاخیر در مراجعه بیماری شدت پیدا کرده باشد و به دنبال آن هزینه شرکت‌های بیمه هم بیشتر شود.

مظلومی تصریح کرد: تجربه نشان داده که اگر در یک فصل مسافرت‌ها کاهش داشت درفصل دیگری بیشتر خواهد شد و نمی‌توان گفت خسارت شرکت‌های بیمه در بخش ثالث کاهش داشته زیرا گاهی هم خسارت ها 3 تا 5 برابر بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: البته به دلیل آنکه شرکت‌های بیمه پیش بینی بودجه درآمد و هزینه‌هایی که از بابت خسارت‌ها متحمل می‌شوند را سالانه در نظر می‌گیرند، این آمار درپایان سال یکدیگر را تعدیل خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون افزود: شرایطی که از بابت کرونا در دوماه اخیر پیش آمده در طول سال یکدیگر را پوشش می‌دهد و نتیجه همانی خواهد شد که از سال قبل پیش بینی شده، یعنی اثر مثبت و منفی آنچنانی ناشی از ویروس کرونا در بخش خسارت‌ها نمی‌بینم اگرچه در بخش درآمدها تاثیرات منفی خودش را گذاشته است.

به گفته مظلومی شرکت‌های بیمه ای در پایان سال 99 کاهش شدید در سود عملیاتی نخواهند داشت.

 

ارسال نظر