شناسه خبر : 11136

بیمه‌ها بسته‌های پر زرق و برق معرفی، اما در پرداخت خسارات بهانه‌جویی می‌کنند!

بیمه‌ها بسته‌های پر زرق و برق معرفی، اما در پرداخت خسارات بهانه‌جویی می‌کنند!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی مازندران گفت: پوشش بیمه‌ای به عنوان یک سرمایه‌گذاری در صورت درست اجرا شدن می‌تواند کمک خوبی در مواقع این چنینی مانند شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

به گزارش چابک‌آنلاین، مهران حسنی با بیان اینکه حتما باید برای جلوگیری از آسیب‌هایی از قبیل ویروس کرونا چاره‌ای اندیشیده شود، افزود: البته به دلیل مشکلات دو سویه مردم با بیمه در عمل به تعهدات بیمه‌ای، استقبال چندانی از بیمه‌ها نمی‌‌شود. 

معاون گردشگری مازندران گفت: مهم‌ترین علت اینکه از بیمه در صنعت گردشکری و بخش های دیگر اقتصادی استفاده نمی شود این است که نوعی عاقبت نگری یا آینده نگری در میان مجموعه های اقتصادی وجود ندارد. 

حسنی افزود: در استان مازندران بارها با تشکل‌های تاسیسات گردشگری و بیمه ها جلسه گذاشتیم و حتی با وجود اینکه تخفیفات و بسته های خوب بیمه ای نیز معرفی شد ، اما تاسیسات از آن استقبال نکردند.

معاون گردشگری مازندران همچنین اظهار داشت : با وجود اینکه بخشی از فقدان استقبال بیمه ای مربوط به تاسیسات گردشگری می شود ، اما تعلل ، بهانه جویی و قواعد عجیب و غریب بیمه ای نیز مانع است. 

حسنی افزود: بیمه ها همیشه در زمان بیمه گذاری بسته های پر زرق و برق معرفی می کنند اما معمولا در هنگام پرداخت خسارات آنقدر بهانه جویی به خرج می دهند تا کمترین میزان پرداختی را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه رفتار بیمه ها در زمان پرداخت خسارت مهم ترین علت فرار مردم از آنها است ، گفت : نباید انتظار داشت با اینگونه رفتارها شاهد استقبال مردم از بیمه ها در هر زمینه ای بود. در واقع همین میزان تن دادن به بیمه از سوی مردم و بخش های اقتصادی به دلیل اجباری بودن آن است و در موارد اختیاری اصلا استقبالی نمی شود.

ارسال نظر