شناسه خبر : 11060

اختصاصی چابک‌آنلاین

صنعت بیمه به حوزه کسب و کارهای مجازی ورود نکرده است/ شرکت‌های بیمه‌ای در فروش مجازی فعال نیستند

صنعت بیمه به حوزه کسب و کارهای مجازی ورود نکرده است/ شرکت‌های بیمه‌ای در فروش مجازی فعال نیستند

یک عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی، تعلل شرکت‌های بیمه‌ای برای ورود به حوزه کسب و کارهای مجازی را از دست دادن درآمدی خوب با ریسک پایین بیان کرد و گفت صنعت بیمه تاکنون هیچگونه ورودی به حوزه تجارت الکترونیک نداشته است.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، رضا الفت نسب در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: صنعت بیمه در سالیان گذشته هیچگونه ورودی به حوزه تجارت الکترونیک و بیمه سایبری نداشته در صورتی که شرکت‌های بیمه‌ای با ورود به این حوزه با تعداد زیادی مشتری مواجه خواهند شد.

 وی، با تاکید براین نکته که بیمه نماد اعتماد است، افزود: اعتماد لازم نسبت به کسب و کارهای مجازی در عموم مردم وجود ندارد که این خلاء می تواند توسط بیمه پر شود و در تمامی دنیا هم رایج است.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، با اشاره به رایزنی های بسیاری که با شرکت های بیمه ای، بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه داشته اند، اظهارکرد: در شرکت های بیمه ای برای ورود به این حوزه عزم جدی دیده نمی شود البته مذاکرات همچنان در جریان است.

الفت نسب تصریح کرد: به طور قطع با ورود جدی شرکت های بیمه ای به این حوزه و جلب اعتماد مردم، بازار خرید و فروش اینترنتی ایران نیز گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه اتحادیه دارای 1400 عضو است، گفت: کسب و کارهای اینترنتی مختلفی همچون تپ سی، اسنپ ودیجی کالا عضو اتحادیه هستند که به صورت رسمی فعالیت می کنند و ریسک فعالیت آنها  بسیار پایین است، این موضوع می تواند برای شرکت های بیمه ای جذاب باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بیان کرد: با تعلل شرکت های بیمه ای برای ورود به این حوزه راه حل های دیگری جایگزین بیمه می شود و این به معنای از دست دادن درآمدی خوب برای شرکت های بیمه ای است.

الفت نسب با بیان اینکه شرکت های بیمه ای در بخش فروش اینترنتی بیمه نامه ها همانند بخش خصوصی فعال نیستند، گفت: در حال حاضر بسیاری از پلتفرم ها که خیلی با بیمه آشنایی ندارند و نمایندگان شرکت های بیمه ای هم نیستند در فروش بیمه نامه ها به صورت اینترنتی موفق تر از شرکت های بیمه ای هستند.

ارسال نظر