شناسه خبر : 11059

متقاضیان بیمه بیکاری در اسپانیا به رکورد تاریخی ۵.۲ میلیون نفر رسید

متقاضیان بیمه بیکاری در اسپانیا به رکورد تاریخی ۵.۲ میلیون نفر رسید

نرخ بیکاری اسپانیا در ماه آوریل با سرعت کمتری افزایش یافت، با این حال ۳.۸ میلیون نفر در این ماه شغل خود را از دست دادند و تعداد متقاضیان بیمه بیکاری از آغاز کرونا رکورد زد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، راشاتودی نوشت: نرخ بیکاری اسپانیا در ماه آوریل با سرعت کمتری افزایش یافت، با این حال ۳.۸ میلیون نفر در این ماه شغل خود را از دست دادند و تعداد متقاضیان بیمه بیکاری از آغاز کرونا تا کنون به رکورد تاریخی ۵.۲ میلیون نفر رسید.

در ماه گذشته تعداد اسپانیایی‌هایی که با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن شرکت‌ها به علت قرنطینه و محدودیت‌های مقابله با شیوع بیماری بیکار شدند نزدیک به ۸ درصد رشد کرد. این بالاترین سطح بیکاری اسپانیا در ۴ سال اخیر است.

در این میان افرادی که در رستوران‌ها و کافه‌ها مشغول به کار بودند بیشترین آسیب را متحمل شده و ۷۲۰ هزار نفر از آنها کار خود را از دست دادند.

هفته گذشته هم وزیر اقتصاد اسپانیا اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال جاری رکودی بدتر از رکود خود در سال ۲۰۰۸ و بحران اقتصادی بزرگ جهان، به ثبت خواهد رساند.

این وزارتخانه پیش‌بینی کرد که اقتصاد اسپانیا امسال ۹.۲ درصد آب برود. البته این وزارتخانه پیش‌بینی کرد اگر قرنطینه کرونا تا ۱۲ هفته طول بکشد، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ درصد آب برود.

ارسال نظر