شناسه خبر : 11029

۲۰۰ هزار کارگر مشمول دریافت بیمه مقرری بیکاری نشدند

200 هزار کارگر مشمول دریافت بیمه مقرری بیکاری نشدند

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از حدود ۸۰۰ هزار نفر ثبت‌نام شده در سامانه ثبت بیمه بیکاری، حدود ۶۰۰ هزار کارگر مشمول دریافت بیمه مقرری بیکاری شدند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، علی مظفری در برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» ویژه هفته کار و کارگر با اشاره به اقدام وزارتخانه  کار برای راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت بیمه بیکاری کارگران متقاضی پس از ۴۸ ساعت از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران افزود: از حدود ۸۰۰ هزار نفر ثبت‌نام شده در سامانه ثبت بیمه بیکاری، حدود ۶۰۰ هزار نفر از کارگران مشمول دریافت بیمه مقرری بیکاری شده‌اند و هم‌اکنون نیز اقدامات اداری این فرآیند در حال انجام است.

مظفری در ادامه در رابطه با تکلیف کارگرانی که مشمول مقرری بیمه بیکاری نشده‌اند نیز گفت: حق بیمه عده‌ای از کارگران از طریق کارفرما پرداخت شده که این ظرفیت قانونی برای آنها قابل استفاده است اما برای کارگرانی که شرایط پرداخت بیمه‌ای ندارند کمک‌ها و حمایت‌های معیشتی پیش‌بینی شده است.

او افزود: از زمان شیوع کرونا ملاحظاتی درخصوص فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی مطرح شد و وزارت بهداشت هم پروتکل‌هایی را در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری برای محیط‌های کاری ابلاغ کرد.

به گفته وی؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جایگاه یکی از عناصر موثر در بحث پیشگیری این مباحث را به استان‌ها ابلاغ کرد و بحث نظارت و پایش اجرای این پروتکل‌ها در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورایعالی حفاظت فنی با اشاره به تغییرات مدیریتی و تصمیم برای حضور فیزیکی یا حضور غیرفیزیکی کارگران گفت: بخشی از کارگران که امکان فعالیت از راه دور داشتند به کار خود ادامه دادند و بخشی هم باتوجه به محدودیت‌ها از محیط کاری منفک شدند اما به طور کلی روند تولید ادامه داشت.

این مقام مسئول از بیماری کرونا به عنوان ابر چالش جهانی تعبیر کرد و گفت: خوشبختانه ایران به خاطر بسیج شدن ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای کنترل بیماری در قیاس با کشورهای منطقه و جهانی جایگاه بهتری در مدیریت این بیماری کسب کرده است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روند کنترل و مدیریت بیماری کرونا در کشور را کاهشی عنوان کرد و گفت: بسیاری از استانها تا نیمه اردیبهشت ماه در خیل عظیم استان‌های سفید قرار خواهند گرفت و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

ارسال نظر