اختصاصی چابک‌آنلاین

تراکتورهای بدون بیمه امکان دریافت سوخت ندارند

تراکتورهای بدون بیمه امکان دریافت سوخت ندارند

دبیر انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی با بیان اینکه تراکتورها از کارخانه همزمان با پلاک گذاری بیمه شخص ثالث می‌شوند گفت: برای تراکتورهایی که قبل از زمان پلاک گذاری توزیع شده‌اند، با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای و مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تخفیفات خوبی در نظر گرفته شد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، علی عباس زاده در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بیان کرد: تولیدکنندگان تراکتور، کمباین و ادوات و تجهیزات کشاورزی از انواع بیمه‌نامه‌های واردات و صادرات کالا و انبارداری استفاده می‌کنند و در سه سال گذشته خسارت خاصی به این صنف وارد نشده است.

وی ادامه داد: بیمه نامه های مورد استفاده تولید کنند گان تراکتور و کمباین در حوزه واردات و صادرات با مدت 2 تا 5 ماهه تهیه می شود که پس از پایان مدت آن  به صورت خودکار منقضی می شود.

 دبیر انجمن تولید کنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی، گفت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی که در یکی دو سال گذشته به وجود آمده است، تولید کنندگان این صنف به ناچار برای واردات کالاهای مورد نیاز خود از مسیرهای دیگری استفاده می کنند و گاهی در بین راه اتفاقاتی می افتد که زمان افزایش پیدا کرده و مجبور به تمدید بیمه نامه ها می شویم بنابراین هزینه های ما افزایش پیدا می کند.

عباس زاده عنوان کرد: تا چند سال گذشته تراکتورها فاقد پلاک بودند و به همین دلیل صاحبان تراکتور نمی توانستند از هیچ خدماتی استفاده کنند اما براساس سیاستگذاری های جدید تراکتورها باید پلاک گذاری شوند.

وی توضیح داد: پلاک گذاری تراکتورها از این جهت انجام  می شود تا سندیت و مالکیت آن مشخص شود، مالکان بتوانند سند را در رهن بانک قرار داده و از تسهیلات بانکی استفاده کنند و بیمه نیز بتواند در مسائل حقوقی پشتیبان صاحبان تراکتورها باشد.

دبیر انجمن تولید کنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی یکی از مشکلات صاحبان تراکتورها را در زمینه سوخت عنوان کرد و توضیح داد: برای دریافت سوخت نیاز به سند و یا ثبت شدن شماره شناسایی موتور و بدنه در سیستم هست که لازمه همه اینها دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث است.

دبیر انجمن تولید کنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی افزود: در مرحله اول تولیدات نو پلاک گذاری و بیمه شدند و پس از آن با فراخوان هایی که زده شد مردم برای پلاک گذاری و بیمه مراجعه کردند.

عباس زاده اذعان داشت که با همکاری شرکت های بیمه ای  و مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تخفیف های خوبی برای بیمه تراکتورها در نظر گرفته شده است و افرادی که پلاک گذاری و بیمه نکنند از بسیاری از امکانات بهره مند نمی شوند.  

انجمن تولید کنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی شامل 63 شرکت اصلی تامین کننده ماشین آلات کشاورزی است.

  • ناشناس

    کدوم بانک سندتراکتور را بعنوان ضمانت قبول میکنه تازه بیمه تراکتور گران هست و هیچ تخفیفی نیست. قیمت تراکتور نسبت به ۳سال گذشته ۴برابر شده محصولات کشاورزی چی؟

  • ناشناس

    تراختور بیمه می خواهد چه کار بیمه کنی یه روز اتفاق بیفته باید گواهینه داشته باشی

  • عباس

    اقای کارشناسی که میاید میگی تراکتور باید بیمه شودحالا طرف تراکتور بیمه کرده بیاید امار بگیر ببینید کی گواهینامه داره که اگه تصادف کرد بیمه تحلق میگره یا ایازمین کشاورزی بیمه میادخسارت میده

  • ناشناس

    فقط ی هزینه اضافی برا کشاورزه تراکتور سه ماه کار میکنه باید بیمه را کامل بدی

  • ناشناس

    بیمه چیه بازهمه سال بیکاریم دوماه توی زمین کشاورزی میخوایم کارکنیم به کجامیخوام بزنیم که بیمه پاسخگوباشه ،آیا بیمه تراکتورروی جاده خدای نکرده تصادفی بشه جوابگوهست لطفا جواب بدین‌

ارسال نظر