شناسه خبر : 10943

اختصاصی چابک‌آنلاین

کرونا ویروس کمر "آلیانز" و" اکسا" را شکست/ خسارت بیمه املاک و تلفات آمریکا به ۳۸۰ میلیارد دلار رسید

کرونا ویروس کمر "آلیانز" و" اکسا" را شکست/ خسارت بیمه املاک و تلفات آمریکا به 380 میلیارد دلار رسید

یکی از بخش‌هایی که در معرض بیشترین آسیب‌ها در جریان طوفان "کرونا ویروس" در جهان قرار گرفته، صنعت بیمه است.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، شرکت های بیمه ای در سراسر دنیا با چالش هایی رو به رو شده اند که بیشتر آن ها در گذشته تدابیری برای عبور از آن در نظر نگرفته بودند و این امر خسارت های سنگینی را برای آن ها تراشیده است.

با این حال، میزان دقیق خسارت های وارد آمده به صنعت بیمه دنیا هنوز مشخص نیست چراکه این بحران جهانی هنوز به اتمام نرسیده و عواقب آن همچنان دامنگیر مشاغل و صنعت های مختلف است. 

الیور بائه، مدیرعامل اجرایی شرکت آلیانز (Allianz SE) هشدار داد که کروناویروس مدل های تجاری بیمه گران را افزایش داده و خسارت گسترده ای را نیز به صنعت بیمه وارد خواهد کرد.

دولت آلمان چندی پیش از طرحی برای جلوگیری از ورشکستگی بیمه های تجاری پرده برداشت وآلیانز یکی از شرکت هایی است که از این طرح سود می برد.

طبق این برنامه، دولت آلمان امسال تا سقف 30 میلیارد یورو از بیمه گران حمایت می کند و در عوض بیمه گران باید 65 درصد از حق بیمه خود در حین ارائه پوشش به مشتریان را به دولت بدهند.

آلیانز تاکنون هیچ خسارت قابل توجهی را در پرتفوی سرمایه گذاری خود مشاهده نکرده و در واقع در بعضی از زمینه ها نیز عملکرد خوبی ارائه داده است.

چند کیلومترآن طرف تر، در لندن نیز بیمه گران از خسارت های سنگین پیش رو شکایت می کنند.

جان نیل، مدیرعامل شرکت لویدز (Lloyd's) لندن اظهار داشت: همه گیری کروناویروس گران ترین واقعه تاریخ برای صنعت بیمه بوده و حتی از خسارت های وارده ناشی از طوفان کاترینا و حمله 11 سپتامبر نیز پیشی گرفته است.

وی گفت: بیمه گران باید خسارت طیف گسترده ای از بیمه نامه ها از خسارت لغو رویدادها گرفته تا بیمه نامه های مسئولیت  را بپردازند.

علاوه بر پرداخت مطالبات مشتری، بیمه گران نیز به دلیل رکود عمومی در تجارت، مجبور به استرداد برخی حق بیمه ها هستند.

شرکت لویدز 15 میلیون پوند برای تأمین بودجه تحقیق درمورد چگونگی برخورد بهتر با بیماری های همه گیر و سایر رویدادهای بزرگ در آینده اختصاص داده است.

سهام برخی شرکت های بیمه عمردر طول چند هفته گذشته در سراشیبی تندی قرار گرفته به طوری که برخی از آن ها بیش از 50 درصد سقوط کرده اند.

در اروپا سهام آلیانز، اکسا (Axa) و (Legal & General) بیش از 40 درصد افت کرده و در ایالات متحده سهام مت لایف (MetLife) و (Prudential Financial) به بیش از نصف سقوط کرده در حالیکه سهام (Brighthouse) بیش از دو سوم از ارزش خود را از دست داده است.

آژانس رتبه بندی فیچ (Fitch) چشم انداز خود را در مورد بیمه های عمر ایالات متحده ، انگلیس و قاره اروپا به منفی کاهش داده است.

پایین بودن نرخ بهره، تضمین های مالی که قبلاً برای مشتریان انجام شده را برای بیمه گران سخت تر می کند، همچنین بیمه گران عمر به خوبی در برابر سقوط بیشتر در سبد سرمایه گذاری خود محافظت نشده اند.

این بحران به فروش محصولات جدید بیمه ای نیز آسیب زده است چرا که مشاوره فروش چهره به چهره هنوز یک امر رایج در صنعت بیمه محسوب می شود و مدیران و مشاوران بیمه ای اگر قادر به ملاقات مشتری خود نباشند در فروش محصولات خود دچار مشکل می شوند.

شرکت بیمه ایتالیایی (Generali)  یکصد میلیون یورو  از بودجه ای را که برای نجات از کروناویروس اختصاص داده را برای کمک به این مشکل در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش ها، صنعت بیمه املاک و تلفات ایالات متحده تخمین می زند که خسارات وارده بر این بخش فقط در حوزه مشاغل و شرکت های کوچک به رقم 220 تا 383 میلیارد دلار در ماه می رسد.

دیوید سمپسون، مدیرعامل بیمه املاک و تلفات ایالات متحده گفت: این رقم بر اساس این فرض است که بیمه املاک و تلفات حدود 30 میلیون از مشاغل کوچک آسیب دیده ناشی از همه گیری کروناویروس را تحت پوشش داشته است.

البته این رقم 10 برابر بیشتر از رقمی  است که صنعت بیمه املاک و تلفات در طول یک سال به طور معمول دریافت می کند.

از نگاه برخی تحلیلگران، همه گیری بیماری نوظهور کرونا فجیع ترین رویداد در طول زندگی بیشترنیست بلکه سریع ترین فاجعه در حال گسترش است.

ارسال نظر