شناسه خبر : 1092

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

فعالان پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی ایلام بیمه می شوند

فعالان پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی ایلام بیمه می شوند

یونس قیطانی از رفع مشکل بیمه تأمین اجتماعی ویژه فعالان پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان ایلام خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، یونس قیطانی گفت: تامین اجتماعی استان موافقت کرده که خبرنگاران پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی (سایت های خبری) از بیمه مشاغل آزاد (خبرنگاری) که مشمول مشاغل سخت و زیان آور بوده استفاده کنند.
وی گفت: پیش از این استفاده از این بیمه تنها محدود به خبرنگاران مطبوعاتی بود که با رایزنی های انجام گرفته امسال این مشکل رفع و خبرنگاران پایگاه های اینترنتی نیز می توانند از این امکان استفاده کنند.
وی اظهار داشت: با این توافق بیش از 35نفر خبرنگار پایگاه های اینترنتی استان ایلام که از پوشش هیچ بیمه ای برخوردار نیستند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شوند.
قیطانی با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از هنرمندان گفت: مزایای این صندوق ویژه خبرنگاران نماینده روزنامه های سراسری در استان و کلیه هنرمندان رشته های مختلف است.
همچنین در خصوص پرداخت یارانه به پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی در ایلام گفت: پرداخت یارانه به این پایگاه ها منوط به انجام رتبه بندی خواهد بود.
وی افزود: رتبه بندی این پایگاه ها از طریق وزارت ارشاد از سال 93 آغاز شده و در حال انجام است که در صورت اعمال، این مراکز خبری نیز مشمول پرداخت یارانه نقدی خواهند شد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در خصوص پرداخت یارانه به مطبوعات محلی استان افزود: گزارش گیری اعلام وصول نشریات محلی استان برای پرداخت یارانه کاغذ سه ماهه نخست امسال هفته گذشته انجام شده و این یارانه در آینده پرداخت می شود.
به گفته قیطانی، پرداخت یارانه تنها منوط به چاپ منظم و اعلام وصول نشریه های محلی خواهد بود.
هم اکنون 54 نشریه (روزنامه، هفته نامه، 2 هفته نامه، ماهنامه و 2 فصلنامه)، 27 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی مجاز، 16 دفتر نمایندگی خبرگزاری و 85 دفتر نمایندگی نشریات سراسری در استان ایلام فعال هستند. 

 

  • احمد سمیعی

    بسیار خب، ممنون

  • فرناز

    در خراسان رضوی چطور؟

  • احمدیان

    احسنت

ارسال نظر