ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه آتش‌سوزی و عمر را با افت چشمگیر مواجه کرد

ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه آتش‌سوزی و عمر را با افت چشمگیر مواجه کرد

بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرد: در شرایط کنونی، چالش عمده شبکه فروش بیمه در بخش بیمه‌نامه‌های خرد همانند بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، آتش‌سوزی و بدنه اتومبیل است که با کاهش فروش رو به رو بوده‌اند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، بهمن سوری در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: 59 درصد از اقتصاد کشور را حوزه خدمات رقم می‌زند و 14درصد از حوزه خدمات را خدمات بیمه‌ای تشکیل می‌دهد که شیوع ویروس کرونا بازار داخلی و خارجی این حوزه را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی چالش عمده صنعت بیمه در فروش بیمه نامه های خردی است که از سبد خانوار حذف شده، افزود: شیوع ویروس کرونا قدرت خرید مردم را کاهش داده در نتیجه اشخاص از هزینه های کنترلی همانند بیمه صرف نظر کرده و این موضوع منجر به کاهش فروش بیمه نامه های خرد می شود.

دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه کاهش سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا خود منجر به کاهش فروش بیمه نامه های مربوط به حوزه سفر و بدنه اتومبیل شده است اظهار کرد: تمامی این مسائل شبکه فروش را با چالشی جدی روبه رو کرده و از لحاظ تعداد بیمه نامه ها ی فروخته شده در همین دوماه گذشته با افت شدیدی در کشور مواجه شده ایم.

سوری با تاکید بر این نکته که بیمه نامه  محصولی فروختنی است و نیاز به مذاکره و متقاعد سازی دارد گفت: زمانیکه فضای فروش محصول وجود نداشته باشد شبکه فروش نمی تواند به خوبی از ظرفیت ها استفاده کند.

وی ادامه داد: فروش بیمه نامه هایی همانند، آتش سوزی و عمر و سرمایه گذاری بیشتر مذاکره ای بوده و به دلیل اینکه تمامی قرارهای کاری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده، افت چشمگیرو قابل توجهی درفروش این دوحوزه به وجود آمده است.

دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران بیان کرد: از طرفی 80 درصد بیمه نامه های آتش سوزی از سوی  بنگاههای تولیدی که از صنایع کوچک هستند پشتیبانی می شوند که در حال حاضر اقتصاد این صنایع کوچک خود با چالش مواجه شده است.

سوری ادامه داد: در بخش بیمه نامه های حمایتی که سازمان ها یا نهادهای بالادستی برای افراد به صورت گروهی خریداری می کنند خیلی چالش جدی وجود ندارد و این نوع بیمه نامه ها کماکان خریداری می شوند.

وی توسعه فروش آنلاین در صنعت بیمه را الزامی دانسته و گفت: تدارک زیرساخت های لازم  و توسعه فرهنگ خرید بیمه نامه به صورت آنلاین از مواردی است که نیازمند توجه ویژه است.

دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران اظهارکرد: راهکاری که در این فضای شیوع کرونا می توان انجام داد تقویت فروش آنلاین شرکتهای بیمه ای و ایجاد  و رشد  فضای خرید بیمه نامه از طریق استارت اپ ها و سامانه های آنلاین است.

ارسال نظر