شناسه خبر : 10863

میزان مطالبات صنعت بیمه از بیمه‌گذاران خطرناک است

میزان مطالبات صنعت بیمه از بیمه‌گذاران خطرناک است

معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین، میزان مطالبات ۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه از بیمه‌گزاران را خطرناک توصیف کرد و گفت که این امر شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای را از بین می‌برد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، عبدالمجید رافع در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین با بیان اینکه شخص بعد از گذشت 2 سال از خرید بیمه‌نامه انگیزه‌ای برای تسویه و پرداخت مبلغ آن ندارد گفت: مگر اینکه نیاز به تمدید بیمه‌نامه داشته باشد که شرکت بیمه‌ای می تواند تا تسویه کامل بیمه‌نامه جدیدی صادر نکند یعنی از یک اهرم برای دریافت حق بیمه استفاده کند.

معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین تنها راه برون رفت شرکت های بیمه ای از این وضعیت را نقد فروشی دانست و گفت: بیمه محصولی نقد است و مطالبات آن باید در همان سال تسویه شود و هیچ راه دومی وجود ندارد.

رافع تصریح کرد: شرکت بیمه ای با فروش بیمه نامه زیر بار یک ریسک رفته است که در صورت به خسارت خوردن آن بیمه نامه متعهد به پرداخت خسارت است.

وی افزود: این دو مسئله اصلا باهم قابل مقایسه نبوده زیرا شرکت های بیمه ای از محل بیمه نامه هایی که به خسارت نمی خورد سود می برند نه بیمه نامه هایی که خسارت می خورند.

معاون مالی و اداری شرکت بیمه کارآفرین اظهارکرد: موضوع مطالبات شرکت های بیمه ای بسیار بحرانی است و بارها در سندیکا مطرح شده که این میزان مطالبات غیرقابل جبران است.

رافع درخصوص تمدید خودکار بیمه نامه های شخص ثالث و تاثیرات مالی این مسئله بر روی شرکت های بیمه ای در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: این موضوع یک سود وزیان اجتماعی است و باتوجه به اتفاقی که رخ داده به طور قطع یکسری از بنگاههای اقتصادی ضرر می کنند ولی با توجه به شرایط موجود راهکار دومی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر راهکاری هم وجود داشته باشد تجربه شده نیست و این موضوع هم فقط مختص کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای دنیا با سوالات بسیاری مواجه هستند و راه حل هایی که در کوتاه ترین زمان بدست می آید را اجرایی می کنند.

معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین اظهار کرد: باتوجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل ضرر کرده اند و این مسئله تنها شامل حال شرکت های بیمه ای نیست و  شرکت های بیمه ای هم بخشی از جامعه هستند.

ارسال نظر