شناسه خبر : 10839

کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری نیستند

کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری نیستند

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به غفلت دولت از ۴میلیون کارگر تحت پوشش بیمه خاص گفت: علیرغم اینکه این کارگران بخاطر شیوع کرونا بیکار شده اند دولت برنامه ای برای حمایت از آنها ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، اکبر شوکت، اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی کارفرمای ثابت و قرارداد بیمه‌ای ندارند، مشمول بیمه بیکاری هم نیستند.

وی افزود: دولت به صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از افرادی که مشمول بیمه بیکاری هستند، ۵ هزار میلیارد تومان کمک کرده است. این در حالی است که تمام اطلاعات و آمار افراد دارای بیمه خاص همچون رانندگان برون شهری و درون شهری، کارگران ساختمانی، خادمین مساجد، کارگران ساختمانی، زنبورداران و … در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و سامانه خدمات رفاه ایرانیان قرار دارد و دولت می‌توانست با استفاده از این اطلاعات به این قشر که کلاً ۴ میلیون نفر هستند کمک کند. باید توجه کرد که این افراد هیچکدام بیمه بیکاری ندارند.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: در حال حاضر ۹ میلیون نفر بیمه شده اجباری در کشور وجود دارد که مشمول حمایت صندوق بیمه بیکاری هستند و دولت به این افراد ۵ هزار میلیارد تومان کمک کرده است اما به این ۴ میلیون نفر که هیچ گونه اندوخته‌ای در صندوقشان ندارند یک ریال هم کمکی نشده است.

شوکت  گفت: انتظار داشتیم دولت عادلانه اعتبار را بین کارگران تقسیم می‌کرد؛ به گونه‌ای که مثلاً ۳ هزار میلیارد تومان برای دارندگان بیمه اجباری و ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای دارندگان بیمه‌های خاص که صندوق ندارند و اطلاعاتشان در دست دولت هست در نظر می‌گرفت. با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از این افراد وضعیت مالی بدی دارند دولت حداقل می‌توانست این افراد را ساماندهی کند و به این قشر اعتباری اختصاص می‌داد.

 

 

ارسال نظر