ارگان‌های دولتی اصفهان با گذشت چند ماه یک ریال از حق بیمه خود را نپرداخته‌اند

ارگان‌های دولتی اصفهان با گذشت چند ماه یک ریال از حق بیمه خود را نپرداخته‌اند

رییس شعبه شرکت بیمه آرمان در استان اصفهان دغدغه اصلی شرکت‌های بیمه‌ای در این استان را، نرخ‌شکنی و تخریب رقبا توسط نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای عنوان کرد که منجر به دیدگاه اشتباه در میان مردم این استان نسبت به صنعت بیمه می‌شود.‌

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، امیرسام بهرامی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: استان اصفهان یکی از ثروتمندترین استان‌های ایران محسوب می‌شود و شرکت‌های بیمه‌ای برای فروش بیمه‌نامه نرخ‌های خود را کاهش داده‌اند که این امر منجر به نرخ‌شکنی و واردشدن شرکت‌ها در چرخه‌ای می‌شود که نرخ‌های غیرواقعی اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: نمونه این ماجرا هم در اسفند ماه سال گذشته اتفاق افتاده که در یکی از مناقصات غیر رسمی که برگزار شد نزدیک به 20 شرکت بیمه‌ای شرکت کرده و از 250 تا 300 میلیون تومان اعلام نرخ کردند اما شرکتی 37 میلیون تومان اعلام نرخ کرد  و این مبلغ برای  تحت پوشش بیمه ای قراردادن 2500 نفر است که یا یک محاسبه ساده یعنی حق بیمه صفر بوده است .

رییس شعبه شرکت بیمه آرمان در استان اصفهان ادعا کرد: ارگان ها و سازمان ها در این استان متوجه این قضیه شده و دلیل تمام این نرخ شکنی ها این است که روسای شعب در شرایطی قرار می گیرند که باید  پرتفو جذب کنند و درحال حاضر سود آوری برای  شرکت های بیمه ای مهم نیست.

بهرامی با بیان اینکه با پایین آمدن قدرت خرید اشخاص فروش بیمه نامه کاهش می یابد گفت: در چنین شرایطی نمایندگان شرکت های بیمه ای به تخریب شرکت های رقیب می پردازند که این موضوع در شهر اصفهان خیلی رواج پیدا کرده و این دسته از نمایندگان دیدگاه مردم را نسبت به صنعت بیمه تخریب می کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که عدم آگاهی اشخاص به قوانین بیمه ای صدمه ای جبران ناپذیر به صنعت بیمه وارد می کند بیان کرد: استقبال مردم اصفهان از بیمه نامه های عمر بسیار خوب است اما در دوسال گذشته سقوط شدیدی در این بخش وجود داشت که یکی از عوامل این سقوط، تخریبی است که نسبت به شرکت های بیمه ای در این استان رواج یافته و بیمه نامه مسئولیت هم در این شهر با فروش خوبی روبه رو است.

وی یکی دیگر از چالش های صنعت بیمه در استان اصفهان را، بد قولی ارگان های دولتی در پرداخت حق بیمه بیان کرد و گفت: در سال گذشته دو قرارداد با ارگان های دولتی در ماههای خرداد و مرداد منعقد کرده ایم که تا کنون حتی یک ریال از حق بیمه خودرا پرداخت نکرده اند و همیشه این معضل برای شرکت های بیمه ای با ارگان ها دولتی وجود دارد.

رییس شعبه شرکت بیمه آرمان در استان اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا 90 درصد از فروش شرکت های بیمه ای را کاهش داده است زیرا بیشتر شرکت ها حدود 30 درصد از بودجه ای را که باید تامین کنند در ماه آخر سال تامین می کنند و ماه آخر امسال برای ما جزء ضعیف ترین ماههای کل سال بوده است.

بهرامی افزود:می شود آینده ی خوبی را برای صنعت بیمه تصور کرد زیرا کرونا با شوکی که به همه وارد کرد باعث شد که در تمام دیدگاهها تجدید نظر ایجاد شود و با وجود ضرر شدیدی که به صنعت بیمه  وارد شده اما از یک طرف هم عید امسال تعداد تصادفات و کشته های جاده ای بسیار پایین بود و خسارت کمتری به صنعت وارد شد.

ارسال نظر