شناسه خبر : 10787

بازار سهام در سال‌جاری یک گزینه خوب و پابرجا است

بازار سهام در سال‌جاری یک گزینه خوب و پابرجا است

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت بیمه نوین معتقد است که عوامل رشد بازار سرمایه در سال گذشته امسال هم به قوت خود باقی است و بازار سرمایه همچنان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، حمیدرضا شماخی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، افزود: دلایل رشد سال قبل بازار سرمایه همچنان به قوت خود باقی است اما شاید این رشد در صنایع متفاوتی باشد زیرا صنایعی که در سال قبل رشد نکردند می توانند امسال لیدر بوده و بیشتر رشد کنند.

وی با اشاره به اهمیت و الزام حضور شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه، گفت: سرمایه گذاری در این حوزه نقد شونده است و از سوی دیگر مزایای آن به قدری زیاد است که اگر بازار سهام خوب و یا بد باشد شرکت های بیمه ای باید در این بازار حضور داشته باشند.

مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه نوین، چشم انداز افزایش نرخ دلار، رکود در بازارهای رقیب بازار سرمایه مانند مسکن، چشم انداز کاهشی نرخ سود بانکی و روند افزایش میزان نقدینگی در اقتصاد را مهمترین عوامل رشد بازار سرمایه عنوان کرد.

شماخی با بیان اینکه تنها بازار مطمئن در سال 99 بازار سرمایه است، بیان کرد: سیاست های دولت و مجموعه متولی بازار سرمایه  بابت فروش اوراق و واگذاری سهام، حمایت از بازار سهام است به همین دلیل  بازار سهام همچنان یک گزینه خوب و پا برجا در سال 99 خواهد بود.

وی اذعان داشت که شرکت بیمه نوین سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری در بازار سهام سود خوبی کسب کرده است.

مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه نوین اظهار کرد که شرکت متبوع وی در سال 99 سرمایه گذاری در بازار سهام را متناسب با شریط بازارافزایش خواهد داد.

شماخی توضیح داد: شاید بازار سهام در کوتاه مدت نوساناتی داشته باشد اما در بلند مدت این مساله برای شرکت های بیمه ای مفید خواهد بود و منافع و سودآوری زیادی دارد.

ارسال نظر