شناسه خبر : 10754

سقف پوشش بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات افزایش یافت

سقف پوشش بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات افزایش یافت

صندوق ضمانت صادرات ایران در راستای توسعه صادرات کشور و با توجه به ضرورت حمایت از صادرکنندگان آسیب‌دیده از بحران ویروس کرونا سقف پوشش بیمه‌نامه‌های صادراتی را افزایش داد.

به گزارش چابک‌آنلاین، با توجه به تصمیم هیات مدیره صندوق، ضمن افزایش ۵ درصدی پوشش بیمه نامه ها در شرایط فعلی ریسک های سیاسی از ۹۵ درصد به ۱۰۰ درصد و ریسک های تجاری از ۹۰ درصد به ۹۵ درصد افزایش می یابد.

همچنین براساس مصوبه دیگری مهلت سقف های اعتباری تعیین شده برای خریداران خارجی و سقف های اعتباری صادرکنندگان متقاضی استفاده از خدمات ضمانت نامه ای افزایش یافت .

هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در تصمیم دیگری تمهیدات لازم جهت تمدید ضمانت نامه های سررسید شده و امهال بدهی صادرکنندگان به صندوق را فراهم نمود .

گفتنی است صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور تحقق جهش تولید بسته حمایتی را در جهت کاهش آثار زیان بار تحریم برای سال جاری طراحی نموده که پوشش ۲.۳ میلیارد دلاری ریسک صادراتی کالاها ، پوشش ۷۰۰ میلیون دلاری ضمانت نامه های اعتبار صادراتی و صدور ضمانت نامه های مستقیم مورد نیاز پیمانکاران برای ورود به مناقصات خارجی بخشی از این بسته حمایتی است .

همچنین همکاری برای اجرای کامل بسته حمایت از صادرات ابلاغی سال ۹۸ و پرداخت یارانه کارمزد /حق بیمه به صادرکنندگان، تجهیز منابع مالی جدید برای صادرات و همکاری با موسسات همتا برای طراحی جانشین محصولات بانکی در شرایط تحریم را می توان از جمله ابزارهای این بسته حمایتی برشمرد.

ارسال نظر