شناسه خبر : 10742

زیان ۳۰۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین‌ها تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای نبود

زیان 3000 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای نبود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با کمرنگ دانستن نقش شرکت‌های بیمه‌ای در بحران بوجود آمده برای ایرلاین‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا گفت: شاید برای پسا کرونا باب جدیدی در خصوص بیمه بحران‌های این چنینی باز شود و شرکت‌های بیمه روی اینگونه موضوعات کار کنند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین در خصوص زیان 3000 میلیارد تومانی ایرلاین ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: این حجم از زیان ایرلاین‌ها تحت پوشش بیمه قرار نداشت زیرا کسی تصور به وجود آمدن چنین بحرانی را نداشت که آن را بیمه کند.

وی با بیان اینکه هنوز سهم ایرلاین ها از مبلغ تسهیلات دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا مشخص نیست"، گفت: در این رابطه بانک ها باید نهایت مساعدت را با شرکت های هوایی داشته باشند و با توجه به بحرانی بودن شرایط از تشریفات معمول برای پرداخت وام بکاهند.

به تازگی، دولت برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی 12 درصد و باز پرداخت  دو ساله در نظر گرفته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اذعان داشت که با توجه به عدم امکان پیش‌بینی خاتمه بحران به‌وجود آمده بر اثر شیوع بیماری کویید 19 زیان شرکت های هواپیمایی هر روز افزایش پیدا می کند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.

همین لغو پروازها موجب شد که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شده و تبعات منفی بسیاری بر درآمد و سودآوری آنها گذاشته شود.

به تازگی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران مکاتبه ای با مظفر علیخانی معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران داشته است. 

وی در این نامه بیان کرده است که شرکت های هواپیمایی با بحران ویروس کرونا و زیان شدید ناشی از لغو پروازهای داخلی و خارجی و انجام پروازهای با لود بسیار پایین مواجه شده‌اند و با توجه به عدم امکان پیش بینی خاتمه بحران به‌وجود آمده، شرکت‌ها حتی در تامین حقوق پرسنل و مخارج پایان سال خود دچار مشکل شده اند.

ارسال نظر