شناسه خبر : 10701

فروش و درآمد کارگزاران و نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای به شدت افت کرد

فروش و درآمد کارگزاران و نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای به شدت افت کرد

یک عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران بیمه با اشاره به کاهش فروش بیمه‌نامه عمر اظهار کرد: رشته بیمه عمر، فعالیت اصلی بسیاری از کارگزاران و نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای است و در شرایط شیوع ویروس کرونا آن‌ها دچار مشکلات مالی شده‌اند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، رضا آرام در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین با بیان اینکه "بحران کرونا تمام اقتصاد کشور را تحت پوشش قرار داده است"، گفت: کارگزاران و نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای از اقتصاد کشور جدا نیستند و از بحران کرونا آسیب دیده‌اند.

وی بیان کرد: فروش و درآمد کارگزاران و نمایندگان شرکت های بیمه ای به شدت افت پیدا کرده است و آنها نیز بنا بر دستورالعمل دولت فعالیت خود را یا متوقف کرده اند و یا با نیروی کمتری به فعالیت خود ادامه می دهند.

این عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران بیمه گفت: صنعت بیمه تعداد زیادی نماینده و بازاریاب دارد که اگر به وضعیت آنها توجه نشود به طور یقین از شرایط موجود ضربه می خورند، بنابراین دولت باید این قشر را هم در نظر بگیرد و از آنها حمایت کند.

آرام توضیح داد: دولت با تقسیط مالیات ها و یا تاخیر در دریافت ارزش افزوده فصل پاییز و زمستان می تواند به کارگزران و نمایندگان کمک کند، همچنین در خصوص بیمه تامین اجتماعی این بخش می تواند دو تا سه ماه از سهم کارفرما را پرداخت کند.

به تازگی، دولت برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، مشروط بر اینکه کارگر و یا کارگران خود را در این دوره زمانی اخراج نکرده باشند، 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی 12 درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته است.

گفته می شود که شبکه فروش صنعت بیمه از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده  بی نصیب مانده است.

وی با اشاره به حمایت های بعضی از شرکت های بیمه ای از شبکه فروش گفت: در این مقطع زمانی شرکت های بیمه نباید خود را کنار بکشند زیرا آنها هم می توانند به شبکه فروش کمک کنند.

ارسال نظر