شناسه خبر : 10682

ویروس کرونا بازاریاب‌های بیمه‌ای را خانه نشین کرد

ویروس کرونا بازاریاب‌های بیمه‌ای را خانه نشین کرد

یک عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران صنعت بیمه، با اشاره به افت شرایط اقتصادی کارگزاران و نمایندگان بیمه‌ای گفت: در مدت دو ماه اخیر آنطور که باید فروش نداشته‌ایم چرا که شرایط دورکاری و حضور یک سوم کارمندان تاثیر منفی بر روی مراحل اقتصادی و حق بیمه‌ها گذاشته است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، غلامحسین مجاوری در گفت‌و گو با چابک‌آنلاین، اظهار کرد: میزان کارمزد و درآمد کارگزاران و نمایندگان شرکت های بیمه ای به میزان مشتری و تولید حق بیمه آنها بستگی دارد، بنابراین افت حق بیمه تولیدی به معنای افت کارمزد نمایندگان و کارگزاران هم خواهد بود.

وی با بیان اینکه "در شرایط موجود بیمه نامه های عمر فروش ندارند" توضیح داد: برای فروش نیاز به بازاریاب های بیمه ای داریم و هنگامی که بیشتر مراکز فروش بسته هستند رفتن بازاریاب نتیجه ای ندارد.

این عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران صنعت بیمه بیان کرد: در حال حاضرو به دلیل شیوع ویروس کرونا  بازاریاب های بیمه ای خانه نشین هستند و تنها بیمه نامه هایی که وضعیت آنها روشن است، مانند ثالث، بدنه و آتش سوزی تمدید می شوند.

مجاوری در پاسخ به این پرسش که " آیا تسهیلاتی که از سوی دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است شامل کارگزاران و نمایندگان شرکت های بیمه ای هم می شود؟" گفت: بعید می دانم دولت به نماینده ها و کارگزاری ها کمک کند چون اولویت را با افراد بیکار یا کم درآمد گذاشته اند.

وی اذعان داشت: اما دولت می تواند در خصوص مالیاتی که کارگزاران و نمایندگان پرداخت می کنند حمایت هایی داشته باشد به عنوان مثال یک مقدار از آن را ببخشد و یا درصد از آن را پایین بیاورد و یا یک زمان بلند مدتی در اختیار آنها قرار دهد تا پس از این مشکلات بتوانند خودشان را روی پا نگه دارند.

به تازگی، دولت برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، مشروط بر اینکه کارگر و یا کارگران خود را در این دوره زمانی اخراج نکرده باشند، 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی 12 درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته است.

ارسال نظر