شناسه خبر : 10621

تاخیر در دریافت عوارض سه‌گانه کمک خوبی به صنعت بیمه است/شیوع ویروس کرونا هزینه‌های درمان را به شدت بالا برد

تاخیر در دریافت عوارض سه‌گانه کمک خوبی به صنعت بیمه است/شیوع ویروس کرونا هزینه‌های درمان را به شدت بالا برد

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم معتقد است که ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت باید به مشاغل به شدت آسیب دیده و تعطیل شده تعلق بگیرد اما در شرایط فعلی دولت می‌تواند از روش‌های دیگری به صنعت بیمه کمک کند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان اینکه "دولت اگر بخواهد از صنعت بیمه حمایت کند از راه‌های مختلفی این کار امکان پذیر است"، گفت: به عنوان مثال دولت می‌تواند بعضی از بیمه‌ها مانند بیمه آتش سوزی را مانند ثالث اجباری کند.

وی افزود: از سوی دیگر بیمه مرکزی هم می تواند با تعرفه ها موافقت کند تا تغییر در نرخ های بیمه ای داده شود.

به اعتقاد حیدری کرد زنگنه حمایت های این چنینی برای شرکت های بیمه ای مفیدتر است تا اینکه بخواهند مبلغی را به عنوان تسهیلات به یک شرکت بیمه ای پرداخت کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم با اشاره به شرایط فراهم شده برای گسترش فرهنگ بیمه ای گفت: اگر فرهنگ بیمه ای گسترش پیدا کند و شرکت های بیمه تقویت شوند می توانند در آینده کشور مفید باشند.

حیدری کرد زنگنه با تایید این نکته که تاخیردر دریافت عوارض سه گانه از شرکت های بیمه ای کمک خوبی است، ادامه دادکه مجلس شورای اسلامی با حذف مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در مجلس هم هست می تواند به صنعت بیمه کمک کند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم مهمترین آسیب شرکت های بیمه ای از شیوع ویروس کرونا را در بخش درمان عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی هزینه های درمان به شدت بالا رفته است.

فعالان صنف های مختلف با شیوع ویروس کرونا در کشور دچار مشکلاتی شده اند که در این بین صنعت بیمه نیز از تاثیرات این ویروس بی نصیب نمانده است.

ارسال نظر