شناسه خبر : 10599

کرونا به مراکز تفریحی و گردشگری استان مرکزی ۷ میلیارد خسارت وارد کرد

کرونا به مراکز تفریحی و گردشگری استان مرکزی 7 میلیارد خسارت وارد کرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پرداخت بیمه بیکاری کارگران روزمزد در صنعت گردشگری استان می‌تواند بخشی از خسارت تعطیلی تاسیسات گردشگری را در زمان شیوع کرونا جبران کند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسن حسینی افزود: استان مرکزی حدود هفت میلیارد از شیوع کرونا و تعطیل شدن مراکز گردشگری و تفریحی در تعطیلات نوروز دچار زیان شده است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی، پرداخت نشدن اقساط تسهیلات در اسفند، فروردین و اردیبهشت و صفر شدن عوارض و مالیات تاسیسات گردشگری از جمله شاخصه‌های بسته حمایتی دولت است که با شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ اشتغال فعالان صنعت گردشگری تصویب شد.

حسینی اظهار داشت: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد، تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی و تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی به مدت سه ماه از زمان تصویب از دیگر بندهای مصوبه دولت در بخش گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد از جمله دیگر بندهای این مصوبه است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظر