شناسه خبر : 10598

صنعت بیمه از تسهیلات دولت به اصناف آسیب دیده از کرونا بی‌نصیب ماند

صنعت بیمه از تسهیلات دولت به اصناف آسیب دیده از کرونا بی‌نصیب ماند

یک کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد که طرح ارائه تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شامل صنعت بیمه نمی‌شود.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، عبدالرسول عطایی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، در پاسخ به این پرسش که آیا تسهیلاتی که برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است شامل صنعت بیمه هم می شود؟" گفت: "این مساله شامل شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌شود اما درخواست این است که به صنعت بیمه هم تعلق بگیرد و در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است.

فعالان صنف های مختلف با شیوع ویروس کرونا در کشور دچار مشکلاتی شده اند که در این بین صنعت بیمه نیز از تاثیرات این ویروس بی نصیب نمانده است.

گفته می شود که یکی از مشکلات کنونی شرکت های بیمه ای، افت شدید فروش بیمه نامه ها بوده است

به تازگی، دولت برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، مشروط بر اینکه کارگر و یا کارگران خود را در این دوره زمانی اخراج نکرده باشند، 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی 12 درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

عطایی افزود: سال گذشته صنعت بیمه حدود 45 هزار میلیارد تومان فروش داشت که به طور متوسط 10 تا 15 درصد آن کارمزد بوده است و شاید با ارائه تسهیلاتی از سوی دولت بتوان 50 درصد از مبلغ این کارمزد را در سال 99 برای آنها جبران کرد.

ارسال نظر