شناسه خبر : 10596

کوتاه بودن عمر مفید مدیریت در صنعت بیمه یک آفت است

کوتاه بودن عمر مفید مدیریت در صنعت بیمه یک آفت است

مدیرعامل شرکت بیمه امید بیان کرد: عمر مفید مدیریت در شرکت‌های بیمه‌ای به شدت کاهش یافته و این برای صنعت بیمه یک آفت است که درصورت تکرار، این صنعت را از بین می‌برد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، علی اکبر اکرامی در گفت‌وگو با چابک‌‌آنلاین گفت: مدیران با رویکرد بازار سرمایه، مدیران خوبی هستند در صورتیکه در جای درست از آن‌ها استفاده شود، در حال حاضر در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای معاونت مالی و اقتصادی فعال شده است که سرمایه‌گذاری‌های بازار سرمایه در حیطه وظایف آن‌ها است .

وی ادامه داد: مدیران بازار سرمایه باید در حد معاونت به صنعت بیمه ورود کنند زیرا اشراف و آگاهی لازم را نسبت به بازار بیمه ندارند و بهتر است در جایگاه معاونت های اقتصادی و مالی درشرکت های بیمه ای از آنها استفاده شود.

مدیرعامل شرکت بیمه امید در خصوص تاخیر در به روزرسانی آیین نامه ها گفت: اسم اینکار تعلل نیست و اگر کارشناسانی با حوصله کار را جلو برده بهتر از این است که سریع انجام شود وآیین نامه ها هرچقدر با درایت و حوصله اصلاح شوند بهتر است.

اکرامی بیان کرد: عمرمفید مدیریت در صنعت بیمه در کشورهای خارجی بالای 5 سال و یا حتی 15 سال است به خصوص در کشورهای اروپای غربی، ولی در ایران عمر مدیریت بسیارکوتاه بوده و  اگر به قبل از سال 81 و زمانیکه شرکت های بیمه ای دولتی بودند برگردیم می بینیم که وزارت اموراقتصادی و دارایی به نیابت از دولت اداره کننده شرکت های بیمه ای بود و با تغییر وزرا و کابینه مدیران عامل عوض می شدند و درآن زمان عمر مدیریتی حداقل 3 سال بود.

به گفته وی، در حال حاضر شرکت های بیمه ای سهامی عام شده اند و با تغییر سهامداران، مدیران عامل هم تغییر می کنند و  عمرمفید مدیریت شرکتهای بیمه ای به شدت کاهش یافته و این برای صنعت بیمه یک آفت است وقتی مدیری زیر دوسال عوض شود عملا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و تا برنامه ریزی کند دوسال تمام می شود و اگر این مسئله برای یک صنعت تکرار شود آن صنعت از بین می رود.

اکرامی بابیان اینکه یک دلیل سودآوری ناچیز شرکت های بیمه ای ذخیره گیری است گفت: به دلیل اینکه با ذخیره گیری خسارت بالا می رود سود شرکت های بیمه ای پایین می آید و دلایل دیگری هم وجود دارد که از دست صنعت بیمه خارج است.

وی ادامه داد: دریافت عوارض هایی مانند عوارض بهداشت و درمان، صندوق تامین خسارت های بدنی و نیروی انتظامی، سود صنعت بیمه  کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه امید ضمن بیان اینکه لیست بدهکاران بزرگ در صنعت بیمه جمع آوری شده گفت: این لیست وجود دارد و تنها پایگاه مشخصی ندارد که در آن ذخیره شود اما شرکت های بیمه ای هیچ توجهی به آن ندارند و تنها به فکر جذب پرتفو هستند و توجهی به اینکه حق بیمه وصول خواهد شد یا نه ندارند.

ارسال نظر