شناسه خبر : 10574

مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان از بیمه‌ها به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید

مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان از بیمه‌ها به 129 میلیارد تومان رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مجموع مطالبات این واحد دانشگاهی از بیمه‌ها ۱۲۹ میلیارد تومان است که ۵۰ میلیارد تومان آن به تامین اجتماعی اختصاص دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز قزلباش کمبود اعتبارات مالی و نیروی انسانی را از جمله مشکلات این واحد دانشگاهی اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن بخشی از مطالبات بیمه سلامت مربوط به سال ۹۷ بوده و از آذر سال ۹۸ نیز پرداختی نداشته که این مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون سهم دانشگاه علوم پزشکی استان از بودجه مصوب دولت مشخص نشده و این در حالی است که در شرایط کنونی، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت شده که این مبالغ برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، تامین تجهیزات و حقوق کادر درمان هزینه می‌شود، هرچند بروز این مشکلات، دلیلی بر ارائه نکردن خدمت به مردم نیست.

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون با توجه بیماری کرونا مشکل خاصی در زمینه نیروی انسانی وجود ندارد و این قشر تلاشگر بدون وقفه و تعطیلی مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

وی اظهار داشت: این طبیعی است که نیروهایی که مداوم کار می‌کنند در معرض خستگی و آلودگی به ویروس کرونا قرار گرفته و در نهایت درصد زیادی از نیروها با خستگی مواجه شوند که در این خصوص کمبود نیروی انسانی دور از انتظار نیست.  

قزلباش افزود: در زمان حاضر پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در همه بیمارستان‌ها جزء سیاست‌های دانشگاه بوده و این گروه از بیماران در همه بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان بهمن، امام حسین (ع) و امدادی ابهر بستری هستند که با همکاری های انجام گرفته اغلب  بیماران بستری در این مراکز، علائم شدیدی ندارند.

وی اظهار  داشت: بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌ها، در بیمارستان‌ همان شهر بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند و در صورتی که توان ارائه خدمات وجود نداشته باشد، به زنجان منتقل خواهند شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پذیرش بیمار در همه بیمارستان‌های استان بار کاری، تجهیراتی و تاسیساتی را از دوش یک بیمارستان برداشته و در همه بیمارستان‌ها توزیع می‌کند که در واقع به خدمات رسانی بهتر کمک فراوانی می کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، پذیرش و نگهداری بیماران بدون علائم کووید ۱۹ کار مشکلی نیست و در این راستا از همان روزهای نخست، پذیرش این بیماران در همه مراکز درمانی انجام می‌شود و فقط در صورت نیاز به درمان‌های خاص از جمله تخت آی سی یو، این بیماران به مراکز درمانی تخصصی از جمله بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان ارجاع داده می‌شوند.

ارسال نظر