شناسه خبر : 10563

کارکنان کارگاه‌های فرهنگی تعطیل شده مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

کارکنان کارگاه‌های فرهنگی تعطیل شده مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بیمه شدگان صنف‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بیمه شدگان صنف‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

کمالی افزود: شاغلان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی و هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده اند و زیر یکسال سابقه بیمه در سال ۹۸ دارند، می‌توانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

او گفت: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری شاغلان کارگاه‌ها و صنف‌های فرهنگی هنری مشمول، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برابر مقررات تامین اجتماعی، بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی می‌باشند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

کمالی گفت: کسانی که در سامانه مذکور ثبت نام می‌کنند، حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

ارسال نظر