شناسه خبر : 10555

صیادان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

صیادان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان از فقر شدید صیادان با شیوع کرونا و محرومیت این قشر از بیمه بیکاری برای جبران خسارت کووید ۱۹ اطلاع داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا دهقانی رئیس اتحادیه صیادی خوزستان با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل صیادی به شدت آسیب دیده است گفت: در سواحل شمالی به دلیل بی توجهی به برخی مسایل صیادان با رکود جدی مواجه شده‌اند که در صورت بی‌توجهی به شکارچیان ماهی در سواحل خلیج فارس، ممکن است شغل آنان نیز با مشکل مواجه گردد.

او افزود: لازم است تا فعالیت‌های زیر بنایی برای بهبود معیشت صیادان در نظر گرفته شود؛ که از جمله آن ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی با مشارکت سازمان‌های مختلف است تا شغلی پایدار برای صیادان ایجاد گردد.

دهقانی با اشاره به اینکه صیادان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند بیان داشت: علی رغم آنکه این قشر ۲۷ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند، اما تنها ۳ درصد آن که بیمه بیکاری است نمی‌پردازند و یکی از راه‌های جبران زیان کرونا بیمه بیکاری است که صیادان در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان اظهار کرد: در این دوره و به دلیل شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش حضور مردم در مراکز خرید و کاهش تقاضا برای گوشت، صیادان با فقر شدید مواجه خواهند شد.

 

ارسال نظر