شناسه خبر : 10542

تامین اجتماعی برای هتلداران جرائم را به ناحق وضع می‌‎کند

تامین اجتماعی برای هتلداران جرائم را به ناحق وضع می‌‎کند

رئیس انجمن هتلداران ایران مدعی شد که مشکل اصلی حوزه گردشگری با سازمان تامین اجتماعی است زیرا جرائم سنگینی را به ناحق برای هتلداران وضع کرده و در روند فعالیت آن‌ها اخلال ایجاد می‌کند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، جمشید حمزه زاده در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: در حوزه گردشگری بیمه نامه های مختلفی وجود دارد برخی از این بیمه نامه ها مربوط به مسافر و گردشگران است که توسط هتل ها و آژانس های مسافرتی بیمه  می شوند که درصورت رخ دادن حادثه ای تحت پوشش بیمه باشند.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری تاکنون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نداشته اند گفت: در حال حاضر مسئله بیمه راهنمایان گردشگری در کمیسیون های مربوطه تصویب شده و امیدواریم که در صحن علنی مجلس هم با کمک نمایندگان رای بیاورد زیرا این حق راهنمایانی است که شبانه روز زحمت می کشند اما از این خدمات بی بهره هستند.

حمزه زاده در خصوص انتظارات صنف متبوع خود از صنعت بیمه بیان کرد: همه نوع بیمه نامه مرتبط به حرفه گردشگری وجود دارد اما حق بیمه ای که باید برای خرید انواع بیمه نامه پرداخت شود بسیار بالاست اگر شرکت های بیمه ای بتوانند یک پکیج ویژه همراه با تسهیلات در حوزه گردشگری طراحی کنند جامعه هتلداران از آن استقبال خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزارهتل وهتل آپارتمان تحت پوشش جامعه هتلداران است وتمامی هتلداران استان ها هم به عنوان مجمع جامعه هتلداران هستند، حوزه گردشگری  بازار بسیار بکرو بزرگی است و جامعه هتلداران ایران آمادگی مذاکره با شرکت بیمه ای که طرح های نوآورانه همراه با جذابیت را ارائه کند دارد .

رئیس انجمن هتلداران ایران توضیح داد: هتلداران تاکنون در زمینه دریافت خسارت از شرکت های بیمه ای مشکلی نداشته و نسبت به پوششی که دارند خسارت پرداخت شده است.

ارسال نظر