شناسه خبر : 10517

فروش بیمه‌نامه‌های خرد در حد شعار باقی ماند!

فروش بیمه‌نامه‌های خرد در حد شعار باقی ماند!

یک عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران بیمه معتقد است که یکی از راه‌هایی که در شرایط فعلی می‌تواند به کمک صنعت بیمه بیاید فروش آنلاین و تسریع در روند اجرایی شدن آن است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، رضا آرام در گفت‌‌وگو با چابک‌آنلاین با اشاره به اینکه " براثر شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها دچار رکود شده اند" گفت: این شرایط بر صنعت بیمه هم تاثیر گذاشته است.

به گفته وی به دلیل اینکه فروش بیمه در ایران بیشتر به صورت رودر رو انجام می شود، گسترش ویروس کرونا بر روی فروش بیمه ها به خصوص بیمه نامه های عمر و خرد تاثیر گذاشته و با افت روبرو شده است.

این عضو هیات مدیره انجمن کارگزارن بیمه افزود: از سوی دیگر شرکت های بیمه هم مانند بسیاری از سازمان ها ساعات کاری خود را کاهش داده اند و یا دورکار شده اند بنابراین شبکه فروش که متصل به شرکت های بیمه ای هستند با پاسخگو نبودن شرکت ها نمی توانند کار را جلو ببرند.

آرام معتقد است که در شرایط فعلی یکی از راه هایی که می تواند به کمک صنعت بیمه بیاید، فروش آنلاین و تسریع در روند اجرایی شدن آن است و زمان حضور جدی صنعت بیمه در عرصه فروش آنلاین و قوی تر کردن شبکه فروش است.

وی با بیان اینکه "بیمه مرکزی آیین نامه کارگزاری های آنلاین را مصوب کرده اما این مساله باجدیت اجرایی نشده" افزود: با توجه به شرایط حال حاضر بهترین زمان است که شرکت های بیمه ای به سمت فروش غیر حضوی و آنلاین بروند.

به گفته وی با وجود آنکه بیشتر شرکت های بیمه ای به فروش بیمه نامه های خرد اعتقاد دارند اما انگیزه لازم در آنها دیده نمی شود و این مساله در حد شعار باقی مانده است.

این عضو هیات مدیره انجمن کارگزاران بیمه خاطر نشان کرد که با رفتن به سمت ارائه خدمات آنلاین رونق در کسب و کار شبکه فروش ایجاد می شود، همچنین شرکت های بیمه ای بیشتر به سمت فروش بیمه نامه های خرد می روند.

ارسال نظر