شناسه خبر : 10514

شرکت‌های بیمه‌ای در سال ۹۸ بیمه نامه خاصی طراحی نکردند

شرکت‌های بیمه‌ای در سال ۹۸ بیمه نامه خاصی طراحی نکردند

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، با بیان اینکه، "سیل گسترده آغازگر سال ۹۸ برای شرکت‌های بیمه‌ای بود"، اظهار کرد: این سیل بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای کوچکتر که پرتفوی گسترده‌ای در این بخش داشتند را با چالش روبرو کرد، اما در عین حال سیاست خوب بیمه مرکزی در بخش بیمه‌های اتکایی توانست شرکت‌ها را از این بحران نجات دهد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، محمد رضائی در گفت‌وگو  با چابک‌آنلاین، حرکت صنعت بیمه در بخش اتکائی را گامی مثبت دانست و توضیح داد: به دلیل تحریم‌ها صنعت بیمه هیچ گونه پشتوانه‌ای در خصوص بیمه‌های اتکایی در خارج از کشور نداشت و شرکت‌های بیمه‌ای این معضل را از طریق کنسرسیوم برطرف کردند.

رضائی ادامه داد:یکی دیگر از تلاش های خوب صنعت بیمه در سالی که گذشت مربوط به موضوع افزایش دیات بود چراکه در بخش خسارت و حق بیمه تناسب داشت و این مساله به صنعت بیمه کمک کرد.

به اعتقاد رضائی یکی از موضوعات تلخ سال 98 در صنعت بیمه نرخ شکنی های غیرفنی بود که اتفاق افتاد و بسیاری از شرکت های بیمه ای در این بخش ورود کردندکه این مساله باعث می شود صنعت بیمه و شرکت های بیمه در سال های آینده با بحران مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران بیان کرد: موضوع دیگری که در سال 98 ادامه پیدا کرد و در سالهای بعد هم خواهد بود و نیاز به گفتگو دارد، مساله جانشین پروری و تربیت نیروهای متخصص در صنعت بیمه است و از آن جهت که صنعت بیمه همیشه نگران این موضوع بوده و نتوانسته کار خاصی انجام دهد، تنها راه حل این بوده که از شرکتی مثل بیمه ایران نیرو ببرند برای شرکت های دیگر.

به اعتقاد رضائی، "یکی دیگر از مسائلی که در سال 98 شرکتهای بیمه ای با آن روبرو بودند تورم است" و افزود: بیمه جزو نیازهای پنجم و یا ششم جامعه است و زمانی که مردم زیر بار فشار اقتصادی قرار می گیرند بیمه از سر سفره آنها حذف می شود و این یکی از نگرانی هایی است که احتمال دارد میزان پرتفو و میزان ضریب نفوذ بیمه کاهش پیدا کند.

وی دریافت عوارض متعدد از صنعت بیمه را یکی دیگر از چالش های این صنعت در سال 98 عنوان کرد و افزود: در سالجاری سازمان امور مالیاتی موضوع عوارض در بعضی از رشته ها را مطرح کرد اما عوارض در بعضی از رشته ها مانند درمان موجب می شود که قیمت بیمه نامه ها بالارفته و به دنبال آن انگیزه خرید بیمه نامه کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران اخذ مالیات را یکی از نگرانی های صنعت بیمه دانست و گفت: حتی اگر بخش بیمه های زندگی که جزو سیاست های کلان کشور و بیمه مرکزی است رونق پیدا کند باز هم در عمل بستن مالیات بر این رشته باعث می شود بیمه گذارانی هم که در گذشته این بیمه نامه را تهیه کرده اند آن را بازخرید کنند و حجم عظیمی از سرمایه خارج شود.

وی با تاکید براهمیت طراحی محصولات بیمه ای براساس نیازهای بیمه گذاران، گفت: بزرگترین مشکلی که صنعت بیمه را با بحران مواجه می کند مساله نوآوری است و شرکت های بیمه در سال 98 نتوانستند بیمه نامه های خاصی را طراحی کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران یکی از اتفاقات خوب صنعت بیمه در سال 98 را بسته شدن پرونده بیمه توسعه دانست و تصریح کرد: با پرداخت خسارتهایی که در حال انجام است تا آخر سال 350 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

رضائی با بیان اینکه " شرکت بیمه ایران 8 رشته بیمه ای را از طریق دیجیتال به فروش می رساند" گفت: موضوع دیگری که صنعت بیمه باید بیشتر بر روی آن کار کند مساله استفاده از استارت ‌آپ‌ها و فروش دیجیتالی است تا در بحران هایی مانند شیوع بیماری کرونا مردم برای دریافت بیمه نامه و خدمات بیمه ای با مشکل روبرو نشوند.

وی عنوان کرد: با افزایش سرمایه شرکت بیمه ایران به 11 هزار میلیارد تومان، این شرکت می تواند در بخش اتکایی یکی از بزرگترین شرکت های بیمه ای در غرب آسیا باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران اظهار کرد: سرمایه گذاری در بورس یکی از مواردی بود که در سال 98 به صنعت بیمه کمک کرد تا با سرمایه گذاری در این قسمت بخشی از خسارت های خود در بازار فعلی را جبران کنند.

ارسال نظر