شناسه خبر : 10477

۳۰۰میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گذاران بیمه توسعه پرداخت شد

300میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گذاران بیمه توسعه پرداخت شد

صنعت بیمه در روزهای شیوع ویروس کرونا علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در مسیر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیز با تمام توان حرکت می‌کند.

به گزارش چابک‌آنلاین، غلامرضا سلیمانی که در نشست خبری با رسانه های دیداری و شنیداری سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: بیمه مرکزی و صنعت بیمه با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و تجهیزات درمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به کمک مردم و مراکز درمانی شتافتند و ان شاءالله تا پایان این بحران نیز صحنه خدمت رسانی را ترک نخواهند کرد.

رییس کل بیمه مرکزی از صدور حداکثری بیمه نامه ها به صورت آنلاین و برخط به عنوان یکی از عملکردهای ویژه برای کنترل ویروس کرونا یاد کرد و افزود: در حال حاضر نیازی برای مراجعه حضوری بیمه گذاران به شرکت های بیمه ای نیست و با تمهیدات صورت گرفته بیمه نامه های شخص ثالث نیز تا نیمه اردیبهشت ماه بدون حضور مالکان خودرو، تمدید می شود و در صورت بروز حادثه جای هیچگونه نگرانی برای پرداخت خسارت وجود ندارد.

توزیع گسترده اقلام بهداشتی بین بیمه گذاران و مردم یک اقدام درخشان است

سلیمانی از توزیع بسته های بهداشتی توسط صنعت بیمه در کشور به عنوان یک اقدام ضروری و انسان دوستانه یاد کرد و افزود: تمامی شرکت های بیمه در این خصوص تلاش کرده اند؛ در این خصوص شرکت بیمه دی بیش از ده هزار بسته بهداشتی به خانواده های معزز شهدا اهدا کرده است.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه هزینه های مربوط به بیماران کرونایی را در بیمه نامه های تکمیلی آنان لحاظ کرده اند و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد.

وی برقراری آرامش، تقویت روحیه همدلی و ایجاد فضای امن در جامعه را از ماموریت های ذاتی صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: صنعت بیمه در ایفای ماموریت های خود هیچ مرزی نمی شناسد و جان باختن هفت تن از فرزندان این صنعت در سنگر خدمت رسانی به مردم در زمان شیوع کرونا بر این نکته دلالت دارد.

اعلام میزان پرداختی به وزارت بهداشت

رییس کل بیمه مرکزی به پرداخت مبلغ حدود ٤ هزار و پانصد میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به وزارت بهداشت برای رفع مشکل نقدینگی و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۴هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

تاثیر افزایش نرخ دیه در میزان حق بیمه

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به این نکته که افزایش نرخ دیه با رشد ۲۰ درصدی نسبت به امسال، ۳۳۰ میلیون‌تومان در ماه های غیر حرام تعیین شده، اظهار داشت:با احتساب ۳ درصد هزینه‌های اداری، نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹، به میزان بیست و پنج درصد افزایش می یابد.

موتورسیکلت های کشور ساماندهی می شوند

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به دستاوردهای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای در بهمن ماه سال جاری از استقبال چشمگیر مشمولان این طرح خبر داد و گفت: قریب به ششصدهزار مالک خودرو در بهمن ماه از مزایای این طرح بهره مند شدند و پیش بینی می شود آمار ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت مشمول این طرح نیز تا پایان دوره، افزایش یابد.

سلیمانی از تردد ۹ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه نامه در کشور به عنوان یک آمار غیرقابل قبول نام برد و تصریح کرد: تردد این میزان موتورسیکلت در کشور ریسک بالایی را در پی دارد و خوشبختانه با همکاری پلیس راهور ناجا برای ساماندهی پوشش های بیمه ای راکبان موتورسیکلت برنامه ریزی کافی صورت گرفته است.

پرداخت خسارت به بیمه گذاران شرکت بیمه توسعه

سلیمانی در بخش دیگری از این نشست پرداخت خسارت به بیش از ۷ هزار و ۷۱۶ نفر از بیمه گذاران بیمه توسعه با مبلغ ۳,۰۳۸.۶۸۵.۲۹۰.۸۷۲ ریال خبر داد و گفت: این پرداختی ها توسط شرکت بیمه ایران و با همکاری بیمه مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: مبلغ ۲۷۸,۷۳۳.۰۰۹.۰۰۰ ریال نیز آماده پرداخت به ۴۹۱ نفر از زیان دیدگان شرکت بیمه توسعه است که با این پرداخت که در حال انجام است بدهی تمامی بیمه گذاران بیمه توسعه تسویه می شود.

وی در پایان با تبریک سال نو به اصحاب رسانه و تمامی آحاد ملت ایران ابراز امیدواری کرد که سال جدید برای همه هموطنان توام با آرامش، امنیت و موفقیت باشد. گفتنی است نشست خبری پایان سال رییس کل بیمه مرکزی با سوالات اختصاصی خبرنگاران دیداری و شنیداری پایان یافت.

ارسال نظر