شناسه خبر : 10473

مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و سریعتر به مردم شریف استان بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در ۴۰ روز اخیر پرداخت شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا عباسی‌راینی اظهار داشت : ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مجموع مبلغ یادشده بابت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی زابل پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به موسسه‌های درمانی بخش خصوصی استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنان برای صدور یک ماه به طول می انجامید و نیاز به استعلام استحقاق سنجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت و بعد از ۱۰ روز انتظار انجام می شد با توجه به دستورالعمل جدید سازمان بیمه سلامت ایران صدور دفترچه در سریعترین زمان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شرط تشکیل پرونده برای برخی از داروخانه ها حذف شده است ادامه داد: برای کاهش تردد بیماران و جلوگیری از شیوع بیماری کووید۱۹، شرط تشکیل پرونده برای بیماران صعب العلاج و خاص تا اطلاع بعدی حذف شد و به صورت الکترونیک سهمیه آنان تا اردیبهشت ماه تمدید شده است و نیازی به تشکیل پرونده نیست.

وی با اشاره به اینکه از طریق سامانه ۱۶۶۶ به سووالات بیمه شدگان در حوزه بیمه سلامت و در ارتباط با بیماری کرونا پاسخ داده می شود اظهار داشت: در همین راستا در نظر است پزشکان همکار در سازمان بیمه سلامت و در استان سیستان وبلوچستان برابر برنامه زمان بندی از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت پاسخگویی به تماس های ارجاعی، ارائه راهنمایی و مشاوره انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: براین اساس سووالات تماس گیرندگان از طریق اپراتورهای ۱۶۶۶ به پزشکان ارتباط داده شده و پاسخگویی در دو شیفت کاری با استقرار پزشکان و کادر پرستاری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در کار هم استانی های عزیز در ایام تعطیلات نوروز تمامی ناظران بیمارستانی ما در بیمارستان ها حضور خواهند داشت و نیز همکاران به صورت شیفتی در ایام تعطیل در اداره کل مستقر هستند تا به امور مربوطه در زمینه تایید دارو، مشکلات بیمه ای، صدور دفترچه از طریق دفاتر پیشخوان در ایام تعطیل رسیدگی کنند.

عباسی تصریح کرد: امیدواریم مردم عزیز از خروج غیرضروری از خانه اجتناب کنند و با توجه به توصیه های وزارت بهداشت و رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری و شیوع این بیماری سهیم شوند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود و سال ۹۹ شاهد شکوفاهی برای ملت و نظام و هم استانی عزیز باشیم.

ارسال نظر