شناسه خبر : 10321

تسهیلات بیمه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه می‌شود

تسهیلات بیمه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه می‌شود

بسته حمایتی مصوب شده برای تسهیل امور جاری شرکت‌های دانش بنیان به تدریج توسعه یافته است. تسهیلات بیمه‌ای یکی از مواردی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین، تسهیلات ایجاد شده در حوزه بیمه، موارد و حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.  بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه دولتی متولی این حوزه، منعقد شد، شرکت‌های دانش‌بنیان حائز شرایط، برای قراردادهای مرتبط با فعالیت دانش‌بنیان خود، از معافیت اعمال ضریب حق بیمه قراردادها برخوردار می‌شوند.

بخشودگی جرائم بیمه تأمین اجتماعی، یکی دیگر از تسهیلاتی است که برابر قانون، در این زمینه برای شرکت‌های دانش بنیان دارای شرایط در نظر گرفته می‌شود. بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور، سازمان تامین اجتماعی می‌تواند نسبت به بخشودگی جرائم خارج از اختیار کارفرمایان اقدام کند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از بررسی درخواست‌ها، شرکت‌های مورد تایید را به نهاد تعیین شده معرفی می‌کند.

مشاوره

شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای همکار، مشاوره بیمه تامین اجتماعی دریافت می‌کنند. مشاوره در این حوزه بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. مشاوره پیرامون کلیه قوانین کاروتامین اجتماعی و تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه جهت ارائه به سازمان تامین اجتماعی، بخشی از این خدمت است. همچنین شرکت‌های تامین اجتماعی در زمینه بررسی قراردادها از نظر بیمه و حضور در جلسات هیات‌های حل اختلاف به عنوان نماینده، مشاوره دریافت می‌کنند.

بیمه نامه

براساس تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با چند شرکت بیمه‌ای، شرکت‌های دانش بنیان حائز شرایط می‌توانند برابر قوانین و آیین‌نامه‌ها از برخی تسهیلات در زمینه اخذ بیمه‌نامه‌های مختلف بهره‌مند شوند. بیمه‌های مسئولیت، بیمه اشخاص ثالث، بیمه‌های مهندسی  و بیمه‌های آتش‌سوزی و سرقت از جمله بیمه‌نامه‌های است که شامل این خدمت می‌گردد.

ارسال نظر