شناسه خبر : 10266

توزیع ۱۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار بزودی در سراسر کشور انجام می‌شود

توزیع ۱۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار بزودی در سراسر کشور انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ۱۶۶۰ میلیارد تخصیص اعتبار این سازمان از بودجه سال ۹۸ صورت گرفته است، گفت: طبیعی است که بیمارستان‌هایی که مقر مبارزه با کرونا هستند در اولویت پرداخت ما خواهد بود اما این به آن معنا نیست که مبلغ یاد شده صرفا برای مقابله با کرونا به سازمان اختصاص یافته است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، طاهر موهبتی درخصوص پرداخت اعتباراتی که دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بودند، گفت: ۱۶۶۰میلیارد تومان تخصیص عادی بود که سه ماه یکبار به سازمان بیمه سلامت اختصاص می‌یافت البته این تخصیص نیز کامل صورت نگرفته است و همچنان ۲هزار میلیارد تومان از تخصیص بودجه سال جاری سازمان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۶۰ میلیارد اختصاص یافته نیز همچنان در اسناد خزانه است و به پول تبدیل نشده، خاطرنشان کرد: به محض دریافت مبلغ، توزیع آن در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به برخی شبهات به وجود آمده در این باب که ۱۶۶۰ میلیارد اختصاص یافته در جهت استفاده برای مقابله با بیماری کرونا از سوی بیمه سلامت است، تاکید کرد: اقای دکتر نوبخت هم ذکر کردند که این مبلغ بخشی از تخصیص بودجه ماهیانه سازمان است  البته طبیعی است که بیمارستان‌هایی که مقر مبارزه با کرونا هستند در اولویت ما خواهد بود اما این به آن معنا نیست که مبلغ یاد شده صرفا برای مقابله با کرونا به سازمان اختصاص یافته است.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه بدهی‌های سال ۹۷ بیمه سلامت به برخی مراکز طرف قرارداد پابرجاست و اعتباری برای پرداخت آن بخش از بدهی‌ها در اختیار سازمان قرار نگرفته است، اظهار کرد: هفته گذشته حدود ۲۸۰ میلیارد از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و حدود ۶۲۰ میلیاردتومان از مطالبات بخش دولتی و همچنین یک ماه از مطالبات بیمارستان‌های خصوصی پرداخت شده است.

ارسال نظر