اختصاصی چابک‌آنلاین

متفاوت‌ترین بیمه‌نامه‌ها در ویترین صنعت هتلداری به نمایش درآمد

متفاوت‌ترین بیمه‌نامه‌ها در ویترین صنعت هتلداری به نمایش درآمد

چه صاحب یک هتل پنج ستاره باشید، چه یک متل کوچک را اداره کنید، کسب و کار شما با خطرات نسبتا زیادی رو به رو است.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، صنعت مهمانداری و هتلداری هر ساله در دنیا با شکایت های بزرگی رو به رو می شود که تنها راه محافظت در برابر این خطرات، تهیه یک سلسله بیمه نامه های مناسب است.

انواع بیمه نامه هایی که هتلداران ایالات متحده ملزم به تهیه آن هستند به شرح زیر است:

- بیمه بیکاری: این نوع پوشش بیمه ای توسط قانون مطرح شده و بخشی از مالیاتی است که صاحبان هتل ها می پردازند.

- بیمه معلولیت: این نوع بیمه فقط در ایالات کالیفرنیا، هاوایی، نیوجرسی، نیویورک، ریور آیلند و پورتوریکو اجباری بوده و در دیگر ایالت ها اختیاری است.

- بیمه درمانی: اگر هتلی بیش از 50 نفر کارمند داشته باشد، توسط قوانین و بهداشت و درمان ایالات متحده ملزم به پوشش بیمه درمانی برای کارمندان خود می شود.

- بیمه تجارت: این نوع پوشش بیمه ای برای محافظت از تجارت در برابر ضررهای شدید مالی پس از بلایای طبیعی، حوادث و سایر اتفاقات پر هزینه ای است که ممکن است در طول مدت کاری اتفاق بیافتد.

بیمه هتل-متل نوع خاصی از بیمه تجارت یا BOP است که متناسب با نیازهای منحصر به فرد تجارت افراد طراحی می شود و دامنه گسترده ای از انتخاب های گوناگون را به افراد ارائه می دهد.

بیمه مسئولیت یکی از انواع پوشش بیمه ای است که برای هتلداران بسیار ضروری به شمار می رود. انواع مختلف آن به شرح زیر است:

- بیمه مسئولیت عمومی: این نوع بیمه، تجارت هتلداران را در برابر خساراتی که توسط مهمانان به اموال آن ها زده می شود، حفاظت می کند.

- بیمه جبران خسارات کارگران: اگر یکی از کارگران هتل در هنگام کار صدمه ببیند، کارفرمای هتل ملزم به پرداخت هزینه های درمان آن می شود که در هر ایالت شرایط متفاوتی دارد.

- بیمه مسئولیت اتومبیل تجاری: اگر هتل دارای سیستم حمل و نقل برای مسافران باشد، باید پوشش بیمه ای برای اتومبیل و سرنشینان آن در نظر بگیرد.

- بیمه مسئولیت ناشی از مسمومیت غذایی: اگر یکی از مهمانان به دلیل استفاده از غذاهای هتل مسموم شود، هتل در برابر پوشش بیمه ای آن مسئول است.

- بیمه مسئولیت ناشی از آلودگی: اگر فضای هتلی به هر دلیلی آلوده باشد و سبب بیماری مهمانان هتل شود، هتل موظف به پرداخت هزینه های درمانی آن است.

- بیمه مسئولیت سایبری: در صورت عدم کارآیی سیستم مدیریت رایانه هتل، مجرمان سایبری می توانند از اطلاعات شخصی مهمانان سو استفاده کنند. در صورت وقوع چنین حادثه ای، هتل ملزم به پذیرش مسئولیت آن است در غیر این صورت با مجازات های شدید رو به رو می شود.

- بیمه مسئولیت اشتغال: این نوع پوشش بیمه ای ضرر و زیان های ناشی از دعاوی کارمندان را نسبت به هتلداران پوشش می دهد.

از دیگر پوشش های بیمه ای که هتلداران می توانند برای کاهش هزینه خسارات خود استفاده کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پوشش کلی ملک: هتل ها پر از مبلمان، وسایل الکترونیکی و سایر امکانات هستند. اگر به دلیل سرقت، خرابکاری، آتش سوزی، طوفان و سایر رویدادهای فاجعه بار اموال هتل از بین روند، این پوشش بیمه ای به هتلداران کمک می کند تا ضررهای خود را جبران کنند.

- پوشش قطع مشاغل: اگر به هر دلیلی هتلی مجبور به تعطیلی موقت شود، پوشش قطع مشاغل می تواند در پرداخت هزینه های ماهانه و حقوق کارمندان هتل کمک کند. طول مدت این پوشش معمولا یک سال است.

- پوشش قطع خدمات: به طور مثال قطع برق در یک هتل می تواند عواقب جدی در پی داشته باشد. تا حدی که در بعضی مواقع هتل باید رستوران را تعطیل کند و یا حتی مهمانان را به جای دیگری منتقل کند. پوشش قطع خدمات می تواند به جبران خسارات وارده اینگونه اتفاقات کمک کند.

بسیاری از شرکت های بیمه ای که خدمات خود را به هتل ها ارائه می دهند، پوشش های متنوع دیگری ارائه می دهند که چندمورد آن به شرح زیر هستند:

- پوشش چتر: نوعی پوشش مسئولیت است که فراتر از انواع عادی آن حرکت می کند و می تواند یک تجارت را از ورشکستگی نجات دهد.

- پوشش خدمات جابه جایی مهمانان: اگر هتلی به هر دلیلی مجبور به جا به جایی مهمانان خود شود، این بیمه نامه هزینه های جا به جایی مهمانان و خسارات وارده بر هتل را پوشش می دهد.

- بیمه لغو مراسم و یا رویداد: بسیاری از هتل ها به درآمد حاصل از اجاره سالن های خود برای رویدادهای مختلف متکی هستند. اگر یک رویداد به دلیل آسیب دیدگی تجهیزات و یا دیگر عوامل بیرونی لغو شود، این بیمه نامه هزینه مرتبط با آن را از جمله درآمد از دست رفته تامین می کند.

ارسال نظر