شناسه خبر : 10194

۵۷ هزار قالیباف در آذربایجان غربی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند

57 هزار قالیباف در آذربایجان غربی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از سه‌هزار قالی‌باف در این استان به عضویت این صندوق درآمده‌ که با تحقق این امر، زمینه امید به آینده آنان در خصوص استفاده از مزایای بیمه فراهم شده‌است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، یونس معزز افزود: ۷۲ هزار قالی‌باف در آذربایجان‌غربی فعال است که از این تعداد، تنها ۱۵ هزار نفر در قالب تامین اجتماعی بیمه بوده و بقیه می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شوند.

وی ادامه داد: قالی‌باف‌ها هم به جمع مشمولان این صندوق اضافه شده‌اند و امکان پرداخت حق بیمه در این صندوق برای آنان فراهم است.

وی اضافه کرد: این صندوق آماده بیمه قالی‌بافان در سراسر آذربایجان‌‎غربی است و تمهید ویژه‌ای نیز با همراهی بیمه سلامت برای بیمه درمانی این افراد اندیشیده شده‌است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: افرادی که قصد انتقال بیمه از تامین اجتماعی به این صندوق را دارند، می‌توانند این امر را انجام داده و ادامه حق بیمه خود را در این صندوق پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

۹۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در این صندوق بیمه شده‌اند.

ارسال نظر