شناسه خبر : 10190

بیمه محصولات زراعی آذربایجان غربی ۳۰ درصد افت کرد

بیمه محصولات زراعی آذربایجان غربی 30 درصد افت کرد

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال نسبت به سال گذشته تمایل به بیمه محصولات زراعی در استان ۳۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، پرویز امجد افزود: علی رغم تمدید مهلت بیمه گذاری روند بیمه گذاری همچنان مطلوب نیست و تاکنون۱۰۴ هزار و ۵۳۳ هکتار از اراضی زراعی و ۲۳ هزار و ۲۲۳ هکتار از اراضی باغی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که در محصولات زراعی با کاهش  ۳۰ درصدی و در محصولات باغی با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه مهلت عملیات بیمه گری محصولات زراعی و باغی استان برای بهره‌مندی بیشتر کشاورزان تا ۱۵ اسفندماه سال جاری و تنها برای محصول سیب و انگور تا پایان اسفند ماه تمدید شد، گفت: کشاورزان و بهره‌برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: پیش از این، ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی بود که بنابه پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت هفت روز دیگر تمدید شد تا کشاورزان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

امجد اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

ارسال نظر